Velká podzimní cyklojízda 2008 RSS

Štítky: , , , ,

36 příspěvků celkem.
Skočit na nejnovější↓

  1. http://www.prahounakole.cz/…mesto-jinak/

    přijďte :) o víkednu se má oteplit. pokud nechete brát kolo. pojďte se aslespoň mrknout na nábřeží.

    zažít alespoň kousek města bez aut, je neopakovatelná zkušenost ;)

  2. my s kamcou jedem!:)

  3. Jeďte vofafrne, když jsem jel včera na kafé jam, málem mě na přechodu smetli dva cyklodebilová, co si to tam metelili na červenou. Příště před sebou budu pro jistotu držet nějaký výstražný objekt. Třeba železnou tyč!

  4. ofafrně pojedeme, narazil jste ale na (snad jediný) nepříjemný apekt cyklojíázdy a to omezení pohybu chodců. když jede celý peloton, nesmí se trhat a tak lidi na přechodu musí počkat. to uznávám někdy nasírá :) někdy ne, smějou se a mávaj ;) ale kdby ye to trhalo zbytečně se zadělává na nebezpečnosti ;ú

  5. a jinak cyklisti na přechodu a ještě k tomu na červenou to je skoro double ostuda ;) já se přiznám, že místy po chodníkách i po přechodech jezdím. ale jen na těch liduprázdnch tady na p6.. jakmile sou lidičkové, slejzám.to samý nebezoečný přejezd z chodníku přes přechod + odbočující auto. tohle hlídám vvždy. je to asi největší kravinajakou může cykloš udělat…

  6. Ni, já chtěl vstoupit na přechod, byla červená, auta stála, a na jednou frnk, po silnici dva cyklouši.

  7. tak to byli vyloženě nějací magoři, vrazi a sebevrazi :(

  8. jinak zítřka se trochu bojím, počasí nevypadá nejlíp… :(

  9. po ránu jsem se necítil úplně fit a teď tluču hlavou do zdi ;) byli jste někdo? jaké to bylo?

    první fotky se pravděpodobně + budou scházet zde:
     http://www.prahounakole.cz/…jela-mestem/

    účast prý ± 5000 lidí!!!

  10. uaua :)

    http://flickr.com/…07417493871/

  11. ty vole! ty vole! ty vole!

    TOLIK LIDU!!!! :o)

  12. tak tedy ta slibena flame war z twitteru: co presne je na cyklojizde spontanniho? dle meho nazoru je to dobre organizovana natlakova akce.

  13. super, tady je to hned lepší :)

    doplním o úvodní dotazy z twittru :

    co presne je na cyklojizde spontanniho? (jak se presne projevuje spontannost te akce? kampani v mediich?) organizovanym uzaviranim komunikaci pro oststni dopravu?

    cyklojízdy nejsou organizované a konají se po celém světě v různých městech. akci nemusí nikdo svolávat. lidé, kterí se chtějí projet přijdou každý třetí čtvrtek v měsíci ke kostelu na jiřáku. jestli bys chtěl někoho označit jako organizátora, musel bych jím být také já. pozvánky pravidelně vyvěšuju.

    pokud vím z minulé na které jsem byl (sprnová), akce neměla nahlášené organizátory předem, ani trasu. policajti si přijedou sami a na trasu se domluví, organizované uzavírání silnic je v jejich kompetenci. bežně si komunikace uzavírají sami cyklisti špuntováním (ano, běžná cyklojízda porušuje předpisy a účastníci to berou na vědomí)

    velké cyklojízdy jsou něco jiného, probíhají v rámci evropského týdne mobility. ten už svoji kampaň má, primárně ale není o cyklojízdách. s cyklojízdami sympatizuje i občanské sdružení auto-mat, také se samostatným programem. ale není to jen on je jich mnoho (duha greenways, pražslé matky etc.). je to otevřené. přijít na ckylojídzu může kdokoliv, kdokoliv si může vymyslet její téma, kdokoliv může přjít s návrhem trasy, kdokoliv ji může propagovat -a taky se to tak děje.

  14. oki. to bychom měli tu spontánnost. :-)

    ještě si dovolím jeden kacířský dotaz – k čemu je to spontánní pravidelné vědomé porušování dopravních předpisů dobré? ;-)

  15. ještě si dovolím jeden kacířský dotaz – k čemu je to spontánní pravidelné vědomé porušování dopravních předpisů dobré? ;-)

    taky neexistuje ani jedna odpověď. každý si tu sovu obanskounepos­lušnost vysvětluje jinak a tak dám jen za sebe :) po mě je cyklojízda jediná možnost projet si prahu bez aut, vyzkoušet si na simulátoru, jak by to tady třeba jednou mohlo vypadat (dojde ropa a zkolonizuje nás Kodaň). je to neopakovatelný zážitek, návykový, počítám že rostoucí zájem o cklojízdy má na svědomí právě tenhle faktor :)

    druhá věc je ukázat zastupitelům, že cyklisté v praze existují a chtějí na kole jezdit. jeden z nejčastějších argumentů zastupitelů je, že lidé o dopravu na kole ve měsatě nemají zájem. +spousta lidí by přesedlala na běžné dojížďky z auta na kolo, ale bojí se. takhle si to můžou zkusit nanečisto v relativním bezpečí.

    ehe, a ještě to otupluju takovým pěkným sloganem:

    „neblokujeme dopravu, my jsme doprava“

    ;)

  16. „je to neopakovatelný zážitek, návykový“

    Cyklojizdy som sa dosial ziadnej nezucastnila, ale pred par rokmi som si zabehla maraton firiem vo Frankfurte. 5km ulicami, kde sa inak jazdi autami, v 5.000-ovom dave bezcov a s tisickami skandujucich obzeracov… uzasna atmosfera! Byt sucastou takeho davu je proste fakt drogujuci pocit… (aj pre totalnych individualistov)!!!

  17. ty davy mě až tak nedělaj, ale určo máte recht, atmoška se popsat nedá… něco na tom zkrátka je ;) jinak by se lidi nevraceli

  18. „neblokujeme dopravu, my jsme doprava“

    Moje odpověď zní: Jste jeden druh dopravy a blokujete ostatní druhy dopravy. (Při cyklojízdě)

    Jinak je můj názor stále ten, že kolo je do Prahy vhodné jen pro určité lidi na určité trasy a automobilovou a jinou dopravu nemůže nahradit. Cyklojízdy mi nejsou příliš sympatické právě kvůli účasti sdružení jako je Auto-mat. (Dokonce jsem z plakátů také pochopil, že je organizují – až teď se tady dozvídám, že to tak není.) Prostě nemám rád fundamentalismus v jakékoliv podobě.

  19. Kytka:

    to heslo jsem tady dal vyloženě na nas*ání, jestli to tak mohu označit. je to samo jasné, správně bychom měli jet v řadě za sebou a dodržovat odstupy a předpisy. ale to bysi nás zase nikdo nevšiml. i když ne všichni účastníci berou ckylojízdu jako demonstraci, princip je podobný (demonstrace, také omezuje ostatní a zatíží státní pokaldnu)

    pro určité lidi na určité trasy

    ano souhlas. teď se jen shodnout jaké je to nahraditelné %. já jsem přesvědčen o tom že majoritní.

    rostě nemám rád fundamentalismus

    soluhlas. automat možná spoustu lidí odradí a přijde někomu moc radikální. na druhou stranu se jim musí připsat to, že do cyklojízd nahnali spoustu energie a objevili ji pro řadu nových lidí. tím je pro mě automat +.stejnou měrou upínají pozornost i k chodcům. veřejným prostor v praze se mění – ubývá míst, kde může člověk existovat jen tak.

    jinak samo platí to co jsem psal výše. berte cyklojíázdu jako průnik všemožného snažení, různých interpretací a různých zájmů. pro mě je primární hodnota v tom, že se jedná o fajný, mírumilovný happening ;) bez cyklojízdy by to prostě pro mne byla nuda..;)

  20. Ano, lidí, kteří by na kole jezdit mohli a nedělají to je určitě dost, ale s tou majoritou asi stejně souhlasit nemohu. Jsou tu lidé, kteří potřebují jezdit do práce autem proto, že z práce i z domova mohou být kdykoliv někam pracovně vysláni (Myšleno na druhý konec republiky). Další ztráty jsou dány počasím – ano dá se na kole jezdit téměř celoročně, ale v zimě nebo dešti je to pro opravdu minimum lidí. Potom jsou tu lidé, kteří část pracovní doby dělají doma a vozí si kvůli tomu sebou hromady papírů, počítač apod. – také na kole obtížný úkol. No a pak spousta lidí nemá fyzičku na pražské kopce, které má na trase. A trasa která vede z jednoho břehu na druhý má ve většině případů pořádný kopec na obou směrech. Ano dá se použít jako výtah metro, ale jeho kapacita pro přepravu kol je minimální, ve špičce není použitelné téměř vůbec.

    Co se týče automatu – mám to samé s některými ekologickými organizacemi – byť věci jako rozvoj cyklodopravy a ekologie podporuji, metody kterými to dělají mě prostě vadí.

    Co se týče cyklojízd samotných, jsem rozpolcen. Na jednu stranu chápu, že lidé, kteří jezdí po městě na kole potřebují, aby jim magistrát neházel klacky pod nohy a pohyb po městě zbytečně neztěžoval a k tomu je určitě dobré ukázat, že nás není zanedbatzelné množství, na druhou stranu se mi nelíbí atmosféra nenávisti k automobilistům a fáma, že magistrát dělá vše pro automobilisty na úkor cyklistů, což dávám za vinu právě účasti automatu a podobných. Takto na mě aspoň působily plakáty a další propagace cyklojízd – z toho jsem rozhodně nenabyl dojem, že jde o mírumilovný přátelský happening – tedy mírumilovný a přátelský k okolí. Jako řidič přitom mohu říct, že to není pravda, magistrát i jednotlivé městské části často nesmyslně ztrpčují život automobilistům stejně jako cyklistům – viz. nesmyslný systém parkovacích zón, šílené dopravní značení s nesmyslnými omezeními a podobně.

  21. jako taky rád na kole .. ale tyhle cyklojízdy… onehdá mě jedna pěkně vytočila na cestě z Benátek do Padovy. Autobus jsme já a má lepší polovička stihli jen tak tak, s tím že ten vlak Padova – Milan jako stihnem .. to jsme ještě netušili, že ten den si všichni italové vemou dress a přilbu a pojedou nám naproti .. nekecám tolik cyklistů jsem v životě neviděl ..... 45 minut 6m široký pás cyklistů všech generací, rychlostí kolem 15 km/h projížděl a projížděl .. a projížděl … v tu chvíli jsem Vás ( nás) cyklouše fakt moc nemusel… a vlak ujel … nejen já jsem si jako zanadával, ten postarší ital vedle nás … to vám bylo kázáníčko a že oni italové umějí pěkně sakrovat :D … ve fázi pěny u huby, už ale autobus zase jel … ( což dotyčného vůbec neuklidnilo ) .. mno nic .. jen jsem si trochu zavzpomínal..

  22. Kytka:

    už jsem to tady řešil s Davidem – důvodů proč ne můžete hledat do aleluja. pokud nemáte zbytkovou motivaci jezdit nakole/chodit/mhdeč­kovat, nezachrání vás ani rovinka, byčí lýtka či slunné počasí ;)))

    ad fáma automatu že magistrát dělá vše jen pro automobilisty na ůkor… – asi to každý vnímáme jinak, podle mého automat pouze vypočítává co se neudělalo pro cyklisty, viz např pět bodů pro prahu. magistrát i městské části dali sliby a ke spoustě věcí se zaváali, skutek utek. http://www.auto-mat.cz/vyzva/

    medog:

    hehe:) co to proboha bylo zač? :)) ad zdržení u nás v praze. jen dnes jsem při průjezdu prahou tam a zpět tramvajkama viděl tři totální zácpy způsobené vlastní demencí řidičů – auto vs tramvaj na evropské, čiré zdivočení na malostranské a dva odborníci ťuklí na semaforu u chotkových sadů… na ty zácpy snad ani cyklojízdu ani netřeba ;)))

  23. nevim přesne, ale fotil jsem , cili mam i datum … zjistim .. jo a nákou fotku pošlu je to mazec …

  24. pošli pošli :) třeba si jeli jen hromadně pro kafe… nebo tak něco ;))

  25. gurmansky blog a k najdlhsim threadom patria standardne tie o cyklistike… c´est sympa! :)

    To Mr. Cuketka: co tak zalozit http://www.cykletka.cz Taky nejaky pekne konfrontacny… :))

  26. cappuccino:

    „cykletka“ :))) so sweet :))))

    přemýšlel jsem o tom založit novej fotblog pracující na podobném principu jako http://www.copenhagencyclechic.com/ a pak na tom kontrastu, který by vznikl.

    (mám totiž dojem že bych fotil jen stresnuté, do lykry zababeluchané borce v přilbávch na moderních kolech :))

    a taky se bojí, že bych byl jediný, komu by ten vtip docvakával!!! :D

  27. zrovna o nich mluvím a už píšou o praze!!! :)

    http://www.copenhagencyclechic.com/…le-chic.html

  28. Automat a jejich práskačskej web? Tfuj!

  29. 22: myslím, že o tom prvním bodě z výzvy automatu jsme tu už mluvili a stále jej považuji za nesmysl – na okruhu úrovňové přechody místo nadchodů a podchodů ⇒ velké nebezpečí pro chodce + zácpy ⇒ automobily zacpané i vedlejší ulice, kterými se bude část řidičů snažit objet zácpy na okruhu… Celkově podstatně vyšší množství emisí (neustálé zpomalování a zrychlování je asi to nejhorší, co můžete s automobilem provádět, pokud se snažíte o nízkou spotřebu a tedy i emise). Oni prostě předpokládají, že když automobilistům co nejvíce ztíží průjezd, že automobily zmizí a samovolně se rozplynou do vzduchu. Prostě klasická pštrosí taktika – co nechci vidět, to nevidím. Vždycky si v těchto případech představuji okruh okolo Paříže (tzv. Peripherique – místy až 8 pruhů v jednom směru) jak by vypadal s úrovňovými přechody… O zbývajících bodech buď nemám dost informací, nebo s nimi souhlasím.

  30. Kytka:

    to je právě ten problém. okolí Hradčanské, Prašný most, Letná… to prostě podle mě není odvaděč, okruh ani dálnice. denně se tam pohybuje tisíce chodců a ta nová úprava to nerespektuje – přibude povrchově mrtvého neobyvatelného betonu.

Co vy na to?

Musíte se přihlásit k posílání příspěvků.