Tohle je prostě ujeté... RSS

Štítky: , , ,

18 příspěvků celkem.
Skočit na nejnovější↓

  1. http://www.scae.cz/…_akce_mk2008

    anebo ne? ;))

  2. … přijde mi to nechutné a nechutně zbytečné… co to bude příště ??? … a tahat tu vanu ještě po městech … ubohost

  3. Jako odstrašující příklad a demonstrace toho, že se tady obvykle dělá „espresso“ a odvozené nápoje příliš velký je to docela dobrý (-:
    Jinak mi to přijde jako klasická reklamní ujetost, tedy nic pro mě, ale zase že by to nějak vyčnívalo z řady podobných, to také ne.

  4. Jo, dá se na to nalepit hodně inzerce .. .:o)

  5. vyslovuji naprostý souhlas s tím, že tato akce je naprostá ujetost s šílenou snahou o zviditelnění a nehorázným plýtváním (materiálem, lidskou prací atd…). upéct velkou pizzu, největší rosbíf, jelito nebo cokoli, co se dá zužitkovat, beru, ale tohle není ani na koupání !!!

  6. das ist hrůza. zajímala by mě kvalita výsledného nápoje. ty spokojené tváře nad hrníčkem…

  7. Já bych je v tom za trest vykoupala!!!

  8. 7. A dokud to nevypijou a nevylížou hrnek, nebudou smět ven.Mám nějakou krutou náladu.

  9. Dosud zazněli jen kritické hlasy, pojdme se na to zkusit podívat i z té lepší stránky- většina dodavatelů kávy se snaží pouze kávu prodat a o vzdělávání gastronomů i konečných konzumentů se moc nestarají. Neříkám, že připravovat oooobr cappuccino je principielně dobré, nebudu vám vyvracet že to bude vzhledově nechutné, že je to plýtvání- to je pravda..... ..ale možná je to projekt, který pomůže změnit špatnou situaci na českém kávovém hřišti, rozpoutá se diskuze, možná se několik majitelů restaurací zamyslí nad tím, jestli to u nich v podniku dělají dobře…pokud to pomůže něco zlepšit, pak to smysl má…

  10. 9.: diskuse se rozpoutává pouze tady a mezi několika málo lidmi, kteří vědí jak má káva vypadat. Majitelé restaurací se až na vzácné výjimky vůbec o kvalitu kávy nestarají, jen když se prodává a hodně. a bohužel kávová kultura se u nás ještě moc nenosí, ty jsi tady jako barista, takže usuzuji, že máš ke kávě profesní vztah, kolikrát za den slyšíš Tohle je espresso?? takhle malé !! já chci velké. u nás jsme to už lidi naučili a nově příchozí si to nechají vysvětlit a vrátí se nebo nepochopí. k propagaci kávy u nás by se asi daly peníze investované do této megaakce utratit rozuměji, ku prospěchu všech ( i Mistra kávy, což by měla být prestižní záležitost a soutěž těch nejlepších a ne několika vyvolených, kterým je dovoleno se zůčastnit). toť ode mne zatím vše.

  11. Nejlepší konzument (zákazník, klient) je ten, který je edukovaný. To co dokázali v Čr vinaři, to by měli udělat i kávové firmy. Vinařům trvalo roky, než pochopili, že si klientelu musí získat, naučit je vínům rozumět, dostat je na degustace, natočit pro ně Putování za vínem, vzít je do vinohradu a do sklípku a mluvit a mluvit, vysvětlovat a ochutnávat, propít se do vína…Kdo znal před 5. roky tradici svatomartinského vína? Letos se ho prodalo 8OO tis lahví! Dělají tohle distributoři kávy? NE. Proč? Jaký je rozdíl mezi prodejem vína a kávy? Oboje má k sobě tak blízko…Proč je u nás káva v restauracích špatná? Protože si hosté nedokáží kávu ani správně objednat, natož ji vrátit, když je tragická…Špatně natočené pivo každý pozná, pozná i špatně připravené jídlo, ale pozná běžný človíček špatné espresso? Jděte někdy do kavárny a podívejte se, kdo pije espresso? Jeden z deseti? Možná ani to ne, samé naředěné, slabé lungo.Všechno je to o výchově konzumenta a tam nedělá nikdo nic, vidím jen snahu šoupat kartony kafe ze skladu do skladu, je buřt jestli je v kartonu káva, nebo cigarety, nebo alkohol, hlavně když je prodáno, zaplaceno a roste EBITDA. Víte jaká je první otázka, když jdete někam s nabídkou kávy do gastra?
    …„a kávovar mi dáte?“ …
    Myslíte si, že takhle formulovanou otázku dá majitel restaurace distributorovi vína? Ne, v první žadě řeší jak jeho produkt chutná, proč se na to stejné neptají distributora kávy??!
    no dost mentorování ;-)
    a ted to neberte jako flame…mistr kávy je soutěž otevřená, zúčastnit se není problém..O penězích v pozadí toho moc netuším, ale obecně, lze dlouze diskutovat, zda je vedená tak nebo onak, po relativním neúspěchu repre v Dánsku padali různé návrhy, jak soutěž organizovat líp, ale vše zůstalo v rovině jedna paní povídala, každý si nadále hledí svého businessu a tak jsou Roberto a Štepánka v tuhle chvíli (a už několik let) ti nejlepší, kteří se snaží o kultivaci konzumentů i trhu.Já osobně s Robertem i Štepánkou vycházím velmi dobře a hodně jsem se od nich naučil.

  12. 11.: s vínem se to u nás zatím zas tak dobře nemá. Podařilo se přitáhnout zákazníky, ale ne je vychovat. Každý druhý je dnes rádoby-znale-cvína. Svatomartinské je výborná reklamní akce, ale zase je to hlavně o tom ty vína prodat. Letos jsem měl možnost ochutnat asi kolem třiceti vzorků a jediné mladé víno které mi chutnalo nebylo vůbec pod značkou Svatomartinské. V restauraci si dát rozlévané víno je hodně nebezpečné. Víno v lahvi v restauraci je většinou z ciziny, protože je levnější.

    s pivem je to dnes ještě horší, v devadesáti procentech hospod je nějaká unifikovaná břečka. Poslední roky se i z prémiové Plzně stala běžná konzumní značka, která se vaří i v polském Tychém a Lodži. Jediná šance, pokud chcete dobré pivo, je hledat kde točí pivo z malých pivovarů. To že každý pozná špatně natočené pivo je blbost, stačí se zajít podívat do nejbližší hospody(omlouvám se pokud v nejbližší hospodě pracuje člověk, který točí pivo s láskou, to je potom potřeba jít o putyku dál).

    s kávou je problém v neochotě provozovatelů investovat do dobré přípravy. Člověk co se umí postarat o kávu je bohužel drahý. A když provozovateli nabídne jedna firma kávu s tím že zaučí perzonál a bude kontrolovat kvalitu, ale druhá firma nabídne kávovar, tak pro koho se asi provozovatel rozhodne?

    ad. Mistr Kávy – soutěž dělá pro českou kávovou scénu velice dobrou práci, bohužel je celkem málo mediálně propagovaná, což by se s Akcí Cappuccino mohlo zlepšit.
    Na soutěži mi ale vadí že spíše než na kvalitní kávu je zaměřená na šou okolo. Roberto pořád zdůrazňuje jak je důležitá tematičnost vystoupení. Jenže tohle může být důležité v Itálii, kde soutěží jen baristi na hodně vysoké úrovni. U nás by měla být prvořadá káva a její bezchybná příprava. Pokud chci běžet, tak se první musím naučit chodit.

    příspěvek není myšlen jako flame, ale spíše jako povzdechnutí nad současným stavem.

  13. Osobne sa považujem za kávového fanatika, takže najväčšie cappuccino ma nijako nenadchýňa a určite to nebude gurmánsky highlight roka (dúfajme:). Ale nemyslím si, že je to zas tak zlý nápad a že ho treba odsudzovať. Je to proste marketingová akcia, nie food festival, a tak ju treba brať.

    Jasné, že pre čitateľov cuketky a iných vyspelých kávičkárov sú určite prínosnejšie profesionálne degustácie, coffee jamy a podobné bonbóniky…lenže tie pritiahnu len fajnšmekrov, ktorí sa o kávu aktívne zaujímajú, bežnému českému „presíčkarovi“ je rozdiel medzi Keňou a Etiópiou srdečne ukradnutý…

    OK, Guiness cappuccino samo osebe kávovú kultúru určite nepozdvihne, skôr naopak, ale má dobré šance pritiahnuť záujem más a vzbudiť mediálny rozruch okolo cappuccina, stať sa trendovou témou …a aspoň zlomok terajších presíčkarov sa tak snáď o cappuccino & Co. začne zaujímať. A kto trocha pozná kávový biznis vie, že v našich končinách sa ľudia k espressu a špecialitovej káve dostávajú obvykle cez cappuccino.

    Proste BEŽNÉHO hosťa českých kaviarní bohužiaľ s príliš špecializovanými akciami neoslovíte…ak reálne chcete pritiahnuť masy, chtiac nechtiac môžete zvoliť len prostriedky, čo na nich účinkujú. That´s just marketing… ja na tom nevidím nič zlé.

  14. … plné to vypadalo neskutečně ohavně .....

  15. cappuccino:

    tak myslím, že potom co jsi měla na místě možnost posoudit jak to vypadá na živo a jaký reálný dopad to mělo na marketing samotné akce, musíš trošku změnit názor :)

    kdyby z publika odešli baristi, kamarádi baristů, kavárníci a distributoři kávy, zůstali by na místě dva týpci z ochranky a pán který si spletl pavilon…

  16. Zmeniť nie, doplniť áno:-) Na účasti publika (bez debaty slabej) totiž popravde veľmi nezáleží, ide skôr o mediálne pokrytie akcie a to bolo silné, na tom sme sa zhodli.

    Kým sa ale všade hovorí len o akcii ako takej je to samo o sebe samozrejme k ničomu… tu má ale nastúpiť fáza 2 = vyťaženie z aktuálnosti témy a okamžité zavalenie novinárov materiálmi, ktoré už majú pre branžu reálnu hodnotu (o cappuccine, o káve, o baristoch a ich umení atď… rozhovory, press kity atď atď…čokoľvek reálne hodnotné, čím sa možno na Guinesse „priživiť“…inak to ostane len samoúčelné podujatie) …

    Nie som síce nadšencom Guinessa ani iných populistických akcií, ale čisto marketingovo vzaté, keď sa buzz okolo nich robí dobre, ono to naozaj funguje.

  17. @cuketka A len tak by the way, tú pani v žltom tričku si ako úplne vynechal?!?!

  18. jj máš recht, no když se mrkneš jak psala velká média o akci následně je to podle mě slabé, většina zachytila jen malým plkem ten prasečí šálek, jediný kdo zareagoval adekvátně byl idnes, který přinesl kvalitní rozhovor s vítězem.. a nebyly to povrchní kecy :)

    v současné době je to v takové fázi, že nikdo zatím ani netuší kdo je to barista :))

Co vy na to?

Musíte se přihlásit k posílání příspěvků.