Jak se nezabít (pro všechny cyklocukety) RSS

Štítky: , , , , ,

31 příspěvků celkem.
Skočit na nejnovější↓

  1. server http://www.prahounakole.cz mě baví čím dál víc :) ukázkový článek, který vám může zachránit mozkovnu před nakřápnutím:

    http://www.prahounakole.cz/…sim-nehodam/

  2. Tleskám, ten článek psal někdo, kdo tomu opravdu rozumí, škoda že se tím spousta cyklistů neřídí.

  3. jj, je to bomba… přeloženo z angličtiny :) musíte taky ale brát v potaz, že minimálně polovina těch manévrů je sebeobrana před nedodržením pravidel ze strany řidičů aut ;)

    doporučuji i předchozí dva díly!!!

  4. ale stejně je to krása, že jo?

    přikládám fotku mého miláčka – krakowská bovndenovým přesmykačem vybavená miss Schneider ;)

    http://www.cuketka.cz/…dsc00024.jpg

  5. Mě to přišlo tak nějak rozumné s tím, že většina těch věcí je hlavně sebeobrana předtím, že cyklista je bohužel v provozu nejsnáze přehlédnutelný objekt – je relativně malý, ve dne většinou nesvítí (a bohužel často ani v noci, moje nedávná půlnoční zkušenost za volantem je 3 světla na 3 cyklisty, přesněji dvojice se zadními blikačkami a jedním předním světlem (bohužel to přední měl ten, co jel u kraje – jeli vedle sebe) a jeden sebevrah v tmavém oblečení úplně bez světel a odrazek na dělící čáře čtyřproudovky.) a přitom se pohybuje relativně rychle a nedokáže zastavit na fleku. To je bohužel dané a to co ten článek popisuje je cesta, jak to kompenzovat v zájmu všech – sám na kole v provozu jezdím v podstatě jako auto s tím, že stejně jako v autě když můžu tak nechám rychlejšího předjet.

  6. 4. Pěkná, ale upřímně řečeno, na to pérovací sedlo bych nesednul, při mojí váze by to byl čirý masochismus (-:

  7. Kytka:

    máte recht s tím svícením mi jdou kolegové na kolech děsně na nervy. takových šulinů jsem nes na výletě v šáreckém údolí potkal minimálně deset…

    mají kolo 10× dražší + slušivou kuledmoucí kombinézu a nemají na pitomou LED blikačku a zvonek!!! skandál :o)))

    na pérová sedadla nešahat, když jsou dobře seřízená, tak ta moderní jim nemohou konkurovat :)

    např. http://www.azub.cz/…rooks-flyer/

  8. Na pérové sedlo vám opravdu sahat nebudu, seděl jsem v životě asi na pěti takových a vždy to znamenalo, že se pružiny stlačily na minimum a sedlo bylo silně do kopce. A i kdyby mělo některé z nich dostatečně silné pružiny na mě, což to z odkazu třeba může být (nosnost jsem tam neviděl), jsou na mě příliš široká. Já jsem velmi spokojen se svým sedlem značky Hardware, které dělá čest svému jménu.

  9. tady chodím pro terapii:

    http://www.copenhagencyclechic.com/

    ;)

  10. Já především nechápu lidi, co se po Práglu honěj na kolech v tom neskutečným smradu. Tohle je smohgová díra, ne nějaký město na placce na pobřeží, kde větřík od moře všechno hned odfoukne. (Za mládí na vidieku jsem toho na kole najezdil mraky, ale v Praze mě na kolo nikdo nedostane)

  11. David:

    to co říláte, je kravina. jestli se po praze pohybujete jako chodec, jste na tom uplně stejně. na kvalitu ovzduší se dělaly různé studie. vyšlozu nich že pokud sedíte ve městě autě, dýcháte horší vzdcuh, než cyklista, který stojí jede vedle vás.

    + hlavně vám uniká ten nejpodstatnější point – víc cyklistů, kteří používají kolo jako dopravu (a ne jako víkednodvou zábavku) → méně aut v ulicích → čistější město. aha.

    o tom jak si češi degradovali kolo na výletní víkendovou hračičku píše vtipně miloš čermák:

    http://www.lidovky.cz/…n_noviny.asp?…

    je to smutné Davide :( ale výmluvy na smog (+ taky ješě vedou ty o kopcovatosti térénu) jsou nejen časté, ale i blbé…

  12. Aha, a co takhle intenzita dýchání? Nemýlím-li se, tak ženoucí se funící cyklista nalapá daleko víc škodlivin, než chodec posunující se od tramvaje k tramvaji. A to už nemluvím o rizicích při této hustotě dopravy. Která v této fázi industriálně-ekonomicko-sociální fáze vývoje Čr prostě nepoklesne, i kdyby se o to snažily všechny cyklosvazy na světě a dávaly na modlení. Takže cyklorevoluce v dohledné době je iluzorní představa. A co se týče smogu, jako rodilý severočech mám implantovaný velecitlivý senzor kvality ovzduší – vlastní průdušky. Rychlej pohyb v týhle omáččce? Ani za nic, děkuji.
    Ale ty studie mě samozřejmě zajímají? Byl by link?

  13. Také mi připadá, že čistší vzduch je jedna věc (ostatně tu studii bych rád viděl, je jasné, že ten automobilista většinou sedí níž a nasávání vzduchu do kabiny je ještě níže, ale zase spousta aut je dnes vybavena dvěma věcmi – tlačítkem pro přepnutí ventilace na vnitřní okruh a slušným filtrem) A cyklista funící do pražského kopce je věc druhá – jasně, že cyklista jedoucí po městě do práce na městském kole nepojede naplno, ale těch kopců tu je dost a cyklistu, který je vyjíždí bez zrychlení dechu bych rád viděl. Osobně to vidím tak, že bych si nedovolil kolo do Prahy rozhodně doporučit každému. Záleží na trase, kterou pojede a na kondici dotyčného.

  14. jasně, ono i když si to budeme všecho takhle pěkně racionalizovat a rozumně argumentovat pro/proti, jedna věc zůstane a s tou se hnout nedá – typicky česká zarpděná a pasivně agresivní mentalita :)

    češi prostě neumí žít a užívat si (veřejný prostor). už jen ten šok po příjedzdu z ciziny, kdy vám tady najednou všichni v metru/na poště/v práci přijou uplně nas*aní a na okolí hnusní ;)))

    myslím,že tohle s využíváním kol v dopravě souvisí hodně. kopce, smrad a cyklopruhy jsou až na druhém místě…

  15. zdroje ke kvalitě vzduchu cyklista vs. řidič:

    http://www.nakole.cz/…pecnost.php3

  16. Hmhm, jenže praha je hlavní město se vším, co k tomu patří. Zácpy, spěch a stress. Pokud si matně vzpomínám, tak v Berlíně, Mnichově, Paříži, Vídni či Varšavě jsem žádné cykloorgie neviděl. Na venkově se u nás ale na kole do práce, na nákupy atd jezdí, stejně tak jako v zahraničí.
    Stejně tak je samozřejmě fajn, že jsou kolem vás v zahraničí děsně milí, ale negativní stránkou toho je skutečnost, že vás pomluví za zády, než aby nějaký sporný bod vyřešili přímo.
    Strávil jsem celkem dost času v zahraničí, takže velmi dobře dokážu postřehnout typické známky toho, že dotyčný něco říká, a něco jiného si myslí.

  17. Ke kvalitě vzduchu: sry, ale tabulka vytržená z jakési deset let staré studie nemá valnou výpovědní hodnotu. Je třeba určit, jak velké množství polutantů cyklista/auto­mobilista přijme řekněme na těch 15ti km, které ujede z práce domů. Tedy, konkrétně, jak to dopadně, když jsem dvojnásobné koncentraci látky vystaven po řekněme čtyřikrát kratší dobu při poloviční intenzitě respirace. Jinak je to jen takový plácání.

  18. Díky za odkaz, zkoušel jsem najít tu originální studii a v jejím abstraktu se píše, cituji:

    Despite the much higher concentrations in the personal air samples of car drivers, the uptake of CO, benzene, toluene and xylenes of cyclists sometimes approached that of the car drivers. The uptake of NO2 of cyclists was clearly higher than that of car drivers.

    Takže na trasách v Amsterodamu (z čehož mě vyplývá jediné – bylo to v podstatě na rovinkách) a okolí měli cyklisté čistší vzduch, ale protože i na těch rovinkách dýchali v průměru 2,3× intenzivněji, u většiny škodlivin se někdy k tomu co nadýchají automobilisté přiblížili, u NO2 toho bylo dokonce jasně více.

    Nevím, ale nezdá se mi to pro ten server nakole.cz moc přesně přeloženo… Můj osobní závěr zní, že jezdit na kole po magistrále a podobně je blbost, v pražském terénu má cyklista šanci dýchat méně škodlivin jen tím, že si bude vybírat nepříliš frekventované trasy.

  19. Další věc je, že ta studie je z roku 1995. Troufám si tvrdit, že utěsnění automobilů a filtrace vzduchu, který je vpouštěn dovnitř od té doby o něco pokročila… že by se tak stalo u cyklistů jsem si nějak nevšiml – s respirátory jich jezdí stále minimum.

    Ano, fandím ježdění po městě na kole, snažím se i jako řidič k cyklistům chovat ohleduplně. Ale zrovna tenhle článek považuji za velmi silně zavádějící a to mi prostě vadí bez ohledu na to, že jeho cíl se mi líbí.

  20. já na kole jezdím, ale v práci jsem na něm byl letos jen 3×, hlavní důvod je to, že na kole mi jedna cesta trvá 1,5 hodiny, autem + mhd asi 40 minut (alespoń jezdíme v autě dva). Další problém je v počasí, asi jsem choulostivej, ale třeba v dešti se mi těch 60 km denně moc dávat nechce.

    Kdyby slavná mezinárodní stezka mezi drážďany a prahou měla opravdu parametry dálkové cyklotrasy, tak by to šlo, kolem byhc byl v práci za cca 50 minut a komfortně, takhle ale musím objíždět přes hory a doly a to se to pak protáhne

  21. ad studie:

    je to jen jedna z mnoha :) další třeba tady:

    http://209.85.135.104/search?…

    http://www.icta.org/…20report.pdf

    S. Kingham, J. Meaton, A. Sheard, O. Lawrenson, 1998, „Assessment of Exposure to Traffic-
    Related Fumes During the Journey to Work“, Transportation Research Part-D, Vol. 3, No. 4,
    pp.271–274,

    J. Rank, J. Folke, P. Jespersen, 2001, „Differences in cyclists and car drivers exposure to air
    pollution from traffic in the city of Copenhagen“, The Science of the Total Environment,
    No.279, pp.131–136

    na výběru trasy se samozřejmě shodneme, ale viěli jste někdy jet cyklistu po maggistrále??? :))) když to vemu prakticky – po praze šest samozřejmě nejezdím po Evropské a po Miladě Horákové – chcípl bych (ani ne plyny ale nudou)! jsou tady ale desítky (jo, skoro ;) alternativních tras v mnohem větším klidu, kde potkám auta jen sporadicky a jsou vedeny v zeleni.

    David:

    „Pokud si matně vzpomínám, tak v Berlíně, Mnichově, Paříži, Vídni či Varšavě jsem žádné cykloorgie neviděl.“

    Už jsem tady zmi'noval systém půjčování kol v Paříží, který se díky oblibě během jednoho roku zdvojnásobil (20tis kol), systém se masivně uplatňujě i v sotatních velkých městech (samozřejmě na západ od našich hranic). Nejnověji se do kol opírají v Británnii a to nejen samostaně ve městech ale v rámci celonárodní kampaně.

    Osobní zkušenost s cyklistikou mám jen krátce ve Švýcarsku. Pak jen zprostředkovaně od známých, kteří se shodují,že je to tady v Praze na sebevraždu :)

    Dokonce i naprosto šílená „Barcelona se zbláznila“
    http://www.nakole.cz/…laznila.html jeslti jste tam bbyli, tak si představtte tu dopravu. I přesto tam na půjčeném kole chce jezdit desítky tisíc lidí ;)

    ad základ diskuze:

    i kdyby bylo cestování na kole méně zdravé (což není!;), pořád tady mám základní prospěch –

    tím že jedu na kole, nejedu autem!

    odlehčím tak nejen sobě, ale i ostatním a i celému městu. neodfukuju do vzduchu bordel, nepotřebuju dálnici ani obří parkingy. čím větší procento obyvatel používá kolo, tím je to pro ostatní snadnější.

    (jistě auto je občas potřeba, ale od toho je tu taky MHD, carsharing etc. :)

  22. 21: JJ, na tom výběru trasy se shodneme, proto právě nechápu, proč se na tom nakole.cz shazujou podle mého názoru hloupým pokusem tvrdit, že jízda na kole je zdravější i na těch frekventovaných komunikacích, když by mohli v tom článku místo toho zdůraznit ty boční ulice, kde to pravděpodobně platí. Zbytečně se tak v mých očích shazují.

  23. hm, v podstatě ale mají pravdu, kdy si dáte všechny studie dohromady a hlavně tu která zohledňuje i „běžnou dojížděcí trasu“ – pořád kolo vyhrává :)

    jeden klip pro rozveselení:

    http://www.youtube.com/watch?…

  24. doporucim vam v Praze na kole nosit vystrazne vesty a chovat se jako normalni ucastnici provozu, zrovna predevcirem mi jeden cyklista mlatil do okynka, protoze se mu nelibilo ze jedu po ulici. absolutne sem ho nevidel, a to sem koukal 2× na obe strany, muj tip je ze sjel nekde z chodniku do vozovky

  25. woot:

    o nebezpečném švihání cest přes přechody je právě tenhle text :) snad to fellow cyklistům pomůže

  26. doufejme, videt „vas“ je mozna jeste tezsi nez videt skutristy a motorkare, protoze ti vydavaji zvuk a hlavne neprechazeji mezi stavem chodce a ucastnika silnicniho provozu

  27. Cuketko, to je furt to samá dokola. Ano, koncentrace je větší, ale doba expozice výrazně kratší, stejně tak jako intentita příjmu.

  28. osobne je mi celkem jedno jestli nadycham na kole vic zplodin … nijak se do prace na kole nehonim, takze v tom nebude takovy rozdil …
    v cem rozdil je, je doba stravena dojizdenim do a z prace … Z Cerveneho Vrchu do Kunratic mi to trva cca 45 minut, rano jsem sice autem pred 8 hod. v praci za 25 min, ale vecer je to 1,5 hod a vic … MHD je od 1 hod do 1,5 hod.
    Takze neni vubec co resit a pokud neprsi, sedam na kolo … trasa je skoro cela mimo silnice. Nejvetsim problemem jsou soutezivi cyklisti, kteri by porad chteli zavodit:)

  29. Davide:

    ono občas není na škodu přestat argumentovat proč to nejde a jen si přiznat, že človek je prostě na to kolo líný :) (nemyslím tím vás osobně!!)

    pro mně osobně jsou stejně rozhodující zážitky z pokrokových zemí a měst, kde je cyklistika rozvinutá a zažitá + moje zážitky na kole.

    podle mě je stejně postoj ke kolu daný kulturně. češi si prostě odmítají dělat život příjemnějším. neznají a neumí to.

    tůček:

    hehe, ano, týpky z LBC předháním každé ráno na své Ukrajině ;))

  30. Jsem zasloužilý aktivní cyklista. Na vidieku jsem jezdil přes léto každý den 15 km tam a dalších 15 nazpátek. Za den jsem na kole najezdil hodně, pakticky kamkoliv jsem se pohyboval, bylo to na kole. Takže naprosto přesně vím, co a jak. Proto mě v Praze na kolo nikdo nedostane.

Co vy na to?

Musíte se přihlásit k posílání příspěvků.