Čekuj můj traktor

Oká. Při pondělku se prostě nedalo odolat — svérázně pojatá reklama ekologického producenta Yeo Valley. Líbí? Nelíbí? Zanotujte si s farmáři a hrdými traktoristy! ;) Za objev děkuji 7. generaci.

Reklama

Komentáře

… jo to hle je super, asi před rokem jsem na to narazila a mooc povedený

Nelíbí. Přijde mi to dost umělé, tedy nahrané, tedy o ničem přesvědčující. Ta umělost mi na tom vadí nejvíc. Ale zřejmě to může mít úspěch…

↪ 7 lucianka: No přesně, kdyby těm klukům sundali nátělníky, bude to autentičtější a ještě by to zvedlo sledovanost!:)

↪ 7 lucianka: no tak je to videoklip v reklamě, co jiného od něj chít? ;) kampaň byla jinak ze strany yeo vallye zdařilá, přitáhli půl milionu nových zákazníků a zvýšili obrat o 15%.

↪ 7 Michala: nekdo by sundaval natelniky farmarum… nekdo zase farmarkam =;-)

Naposledy jsem pěknýho traktoristu viděla v klipu od Aerosmith. Takže dobrý.

už dlouho jsem se tak nenasmála:-D Taky mě hned napadl buket a jiskra))))

Jinak, ač to s tématem nesouvisí, bych ráda upozornila na svůj malý foodblog, zatím žádná cuketkárna, ale usilovně na něm pracuju, tak budu ráda, když zavítáte:-)

ftipné, až na ten debilní hip hop, který cpou poslední dobou všude
jdete nakupovat, nad hlavou duní tuc tuc
jedete tankovat – tuc tuc, zapnu telku – tuc tuc, bléééé

↪ 19 lucianka: no jo no :) ještě štěstí že mám sluchátka a takové to mp3 udělátko, do kterého si navalím staré dobré cepelíny :D

Já jen stran té brazilské kávy: Enládž peníz pils´ je nový partner blogu, nebo se jedná o nedorozumění? :-)

↪ 22 pan Cuketka: Od rána mi tu visel, ale po refreshi zmizel a je zmizelej. Ale teď u Provensálská soutěž s Provence Nature se objevil někyj charóšij málčik.

17–20: Hudební pozadí – rap též nemusím, ale v poslední době mě zvedá ze židle jiné hudební klišé, taková seriální minimalistická tapeta dotěrně a opakovaně se domáhající pozornosti. Dý-da dý-da dý-da dý-da, ad nauseum.
Doprovází to skoro všechny současné britské dokumentárky. :-((

Nekoukat na TV je sice užitečná rada, ale když ona ta zviřátka dovedou být tak roztomilá a na Madagaskar nebo na Galapágy je daleko.

Trošku mne děsí, že by to snad někdo mohl brát vážně. Eko? Jak moc „eko“? Traktor? Nalíčené modely? Digitální technologie? Plastové obaly? Docela dost mi to připomíná „eko“ z hypermarketů a rtuťové úsporky.
Mám rád vesnického řezníka. Nemám rád někoho, kdo si na něj hraje.

↪ 27 Polaris: Proč to nebrat vážně (tedy „vážně“ v intencích toho, že je to reklama)? Protože jsou nalíčení, umytí a mají čisté oblečení? To v reklamě celkem dokážu pochopit, udivilo by mě to v dokumentárním filmu. Že používají traktory a další techniku? To mi také také připadá přirozené a podmínky certifikace biofarem to rozhodně nezakazují. Myslíte, že biozemědělci by měli obilí sklízet jen kosou a mlátit cepy? To by bylo hodně šílené (kosím s kamarády už více jak 10 let skoro každé léto ručně pár hektarů luk a vím, co to obnáší).

Ta reklama je na velkou biofarmu, která dodává i do běžné distribuční sítě. Nevidím na tom nic špatného – jasně, produktům malého zemědělce, kterého bych osobně znal (a věděl, že hospodaří ekologicky, ať už s certifikací nebo bez), bych dal přednost, ale rozhodně je mi bližší produkce velké biofarmy, než stejně velké konvenční farmy. A že bychom se zcela obešli bez těch velkých farem a statků by i u nás vyžadovalo návrat strašné spousty lidí k zemědělství, což je nereálné. Tím spíš v USA, kde mají pokud vím tradičně jednotlivé farmy daleko větší…

Když to stručně shrnu, označení bio znamená, že daný zemědělec se dobrovolně zavázal dodržovat nějaké jasně dané podmínky s tím, že ho příslušná certifikační organizace může kontrolovat. Nic víc a nic míň. V těch podmínkách není zákaz traktorů, zákaz líčení se do reklamy, omezení velikosti farmy, ani zákaz plastových obalů. Pokud vám tohle vadí, budete si muset najít zemědělce, který splňuje vaše nároky. Přeju vám hodně štěstí při hledání. (-:

PS: digitální technologie je třeba ve fotografování a filmování nejspíš o dost ekologičtější, než analogová. V těch vývojkách jsou občas opravdu pěkný sajrajty.

↪ 27 Polaris: možná jste se nechal zmást tím, že se nejedná o tradiční hipísácký „zelený“ marketing, na který jsem já osobně alergický ještě víc ;)

lidi z Yeo totiž docela dobře vysvětlují, proč organickou certifikaci a další věci v reklamě explicitně nezmiňují = ekologický způsob produkce jim totiž přijde přirozený. místní přísné certifikace pro ek. zemědělství samozřjmě splňují, intenzivně řeší i obaly. pokud by takhle nějak měla vypadat reformovaná „konvence“ – tak jsem jedině pro! :)

názor vyslovím slovníkem generace puberťáků a spol.: „hééééj to je cool“ nebo „faaaaaaaakt hustý“ a nebo „to je free“
Taky nesnáším všudeřvoucí rapové a podobné „tuc-tuc“, ale přemýšlím, která věková kategorie obyvatel je ve vývoji a místo kvalitního jídla se cpe humusem a která zároveň „jede“ na rapu?
To, že farmář/řka je vypulírovaná? A proč ne?, celý den se přece v hnoji nehrabe ;)
Mě se líbí a pobavila jsem se.

Dokonalé, vtipné, zaujme a chtělo by se říct nenaštve, ale to soudě podle některých ohlasů asi ne. Mě osobně se ale takováhle forma reklamního klipu více než zamlouvá! JOU JOU YEO VALLEY! Budu si zpívat celý den! :-)

Co vy na to?

nepovinný, ale díky němu máte obrázek (jak?)