Sušená rajčata RSS

Štítky: , , ,

11 příspěvků celkem.
Skočit na nejnovější↓

  1. Máte někdo nějaký zaručený postup na nakládání sušených rajčat? Z obou mých pokusů vyšly vždy ztvrdlé a tmavé rajčata a ne ty dobré měkké.

  2. ↪ 1 snookie: Nejsem žádný odborník, postupovala jsem tak nějak od oka – sušená rajčata, koupená v místní prodejně mlékárny Orerro, kde je prodávají jako doplňkový sortiment za celkem slušnou cenu, jsem ukládala do vhodné nádoby a mezitím prolívala olol, prokládala česnekem pokrájeným na jemné plátky a prosypávala provensálským kořením. V lednici je mám už minimálně 4 měsíce (spíš dýl), nekazí se a jsou moc dobrá.

  3. ↪ 2 aida: Tak jsem to delala taky. Rajcata jsem koupila ve winefood market, ale nikdy nezmekla, tak jako ty co se kupujou uz nalozeny. Jen k tomu cesneku. Slysela jsem ze pri nakladani cesneku do oleje muze cesnek nejakym zpusobem reagovat a vydavat skodlive latky.

  4. ↪ 3 snookie: V jednom obchode mi rikali, ze by se snad meli pred tim sparit. Nekde jsem cetla, ze prolit nejakym nalevem. Nechce se mi ale zase nicit dalsi varku, tak se ptam;-)

  5. Sušená rajčata jsem zkoušel nakládat. Zalil jsem je teplým olejem (odhadem 40–50 stupňů). Změkla, ale nebylo to jak ty kupované.
    Ale slyšel jsem, že na nakládání se ty rajčata nesuší úplně do sucha – do tvrda, možná bude problém zde.

  6. ↪ 3 snookie: k tomu česneku v oleji – rizikové je zde pokud vím především anaerobní prostředí, kde může docházet k množení nebezpečných bakterií jako jsou clostridie.

  7. yannka: A ty bakterie tam zatáhnu česnekem, nebo rajčaty? Měl jsem za to, že česnek má určité antibakteriální účinky. Ale určitě není bakterie jako bakterie, teplota je prakticky pokojová, tak nevím.

  8. ↪ 7 martas: česnekem a jedná se o clostridia, která jsou odpovědná za otravy botulinem. česnek v oleji buď pouze v lednici a spotřebovat v řádu týdnů nebo okyselit prostředí octem.

  9. Děkuju za objasnění. Vůbec jsem to netušil.