Příliš proaktivní prodejci RSS

Štítky: Zatím bez štítků.

12 příspěvků celkem.
Skočit na nejnovější↓

  1. Nějak se rozmohl nešvar až příliš aktivních prodejců. Především v řeznictvích. Chápu, že jsou k tomu nejspíš majitelem vedeni, chápu, že v tom mají možná i osobní zájem v podobě procent z obratu, ale to mě jako zákazníka moc nezajímá. A nebaví.

    Aby to nebylo pochopeno špatně: Jsem rád, když se mi někdo věnuje a nestojí za pultem jako tvrdé Y, jsem rád když mi někdo dokáže poradit s výběrem masa a jde vidět, že tomu rozumí. Ale nejsem rád, když se po mě doslova vrhají a chtějí objednávku sotva vstoupím do obchodu, natož abych si stihl vůbec prohlédnout zboží. Nejsem rád, když se mi snaží za každou cenu nacpat víc než jsem chtěl. Nevadí mi pár gramů slámu či sýra navíc, ale když se profesionál „splete“ o 150 g a ptá se jestli to může nechat, tak se mi to prostě nelíbí. To samé v případě párků, klobás „jé já se o dva páry navíc spletla, nevadí?“.Vadí. Žoviální: „dal sem vám tam vo deset deka víc, to sníte“ mě pak dorazí úplně. A když se to stává opakovaně, tak už příště návštěvu vynechám. Protože mě právě tohle obtěžuje. Protože to není lidský omyl(ten by byl pochopitelný), ale nastavený systém. A z principu se mi tahle „hra“ se zákazníkem nelíbí.

    Jaký máte vy na tohle názor a zkušenosti?

  2. Zkušenosti… setkávám se s tím a tvrdě se bráním. Bydlím sama a deset deka navíc je jedna svačina navíc. Ke které jsem chtěla mít třeba něco jiného. Takže je mi líto, chtěla jsem 20 dkg, 30 dkg NECHCI!
    Názor… no, chápu, že majitel je nutí. Ale přistupovat na to nehodlám.

  3. Zrovna jsem na cestě z dvoutýdenní dovolené v Itálii. Tam dostanu vždy požadované množství. Ale třeba se stalo, ze ukrojila prodavacka víc salámu. To nad požadované množství nadzvedla chytatkem, vytiskla cenovku a to přes přidala gratis. Co tam miluji je pečivo na váhu a vždy pultove – neosmatane. Vlastně i chuť, kvalita… Jak já se netesim domu :-(

  4. ↪ 2 molie: Zapomněl jsem dodat: Nikdy těm „omylům“ neustupuji a trvám na mnou udávané gramáži. A je to tak správně. Jsem rád, že nejsem sám.

  5. ↪ 4 Michal Máta: Bohužel často si připadám jak protivná divná ženská, když trvám na svém. :-)) Ale už jsem si zvykla.
    Naposled to na mne zkoušela prodavačka v prodejně sýrů. Oněch 100 gramů navíc bylo asi 80 Kč. Prostě je dát nechci.

  6. „Omylum“ mi pomaha zabranit jednoducha formulka – pozadam si o „dejte mi prosim DO 20 deka syra“ apod.

  7. ↪ 6 Nina: Tak ani tohle často nepomáhá. Bohužel.

  8. Me to taky dost vadi, a Molie to dela spravne.Ja to obcas necham tak, obcas reknu NE.Je to spis o celkovem pocitu z prodavajici a instinktu.

  9. Tento nešvar se bohužel netýká jen potravin a řeznictví, ale i jiných oblastí života. Manžel si chtěl nechat strhávat platbu telefonnímu operátorovi inkasem. Já to tedy zařizovala v bance přes telefonního bankéře. Nejdřív jsem 8 minut visela na lince, neb všichni byli obsazeni. Když jsem se konečně dovolala, chtěla jsem jen povolit platbu inkasem, jednoduchý úkon. Jedno inkaso pro sebe jsem již měla a chtěla jsem jen navýšit částku, aby šly inkasovat platby za oba mobily. Když operátorka zjistila, že máme v rodině jen jeden účet, začala mi vlezle nutit druhý, prý zdarma. NE nebrala jako ne, takže já se pak rozčílila a začala být nepříjemná – až pak pochopila, že fakt nemám zájem. Pak volal manžel operátorovi, aby mu sdělil číslo účtu, ze kterého si mají inkaso strhávat. Na telefonu visel přes 10 minut, neboť všichni operátoři byli obsazeni. Když mu pán vyřídil požadované, což trvalo tak minutu, následoval asi šestiminutový rozhovor, kdy manžel stále asertivně odmítal jejich další služby – jiný tarif, další simka do rodiny, připojení k internetu, služby do tabletu, internet do mobilu a další. Kdyby tito lidé nenutili lidem služby, o které lidé nemají zájem, stihli by obsloužit daleko více zákazníků a my bychom pak nemuseli viset 10 minut na lince, protože operátoři jsou zaměstnáni zbytečným vnucováním dalších produktů. Co se řeznictví a sýrů týká, také se s tím setkávám. Když je šunka pěkná, nevadí mi, když je jí více a akceptuji to. Pokud ale beru 5 různých druhů a každého by mělo být více, tak to se samozřejmě již ohradím. U těch drahých sýrů je to opravdu pěkná pecka za každých 100g a tam také říkám „sýra do 20dkg“.

  10. Tak já mám štěstí, protože toto se mi stává velmi málo. Včera jsem kupovala kaškaval v pro mě nové prodejně v Brně, chtěla jsem deset deka, paní zakrojila kráječem a bylo to 105 gramů, tak jsem vyvalila oči a chválila ji, že má na to oko. V sýrárně na Zelňáku jsem kupovala pancettu, chtěla jsem teňounké plátky – paní krájela a krájela a já že je to nějak moc a že to už mi stačí, tak to zvážila a bylo to asi pět deka. To mi vyhovuje, ve většině supráčů vám sice dají deset deka šunky, ale je to pět tlustých plátů.

  11. Můj spolužák na to měj nacvičenou pěknou reakci.
    Když si objednal třeba 10 deka šunky, pani tam hodila 18 deka a vesele zahlaholila „Může bejt 18 deka ?“, tak jí odpověděl: „může, ale já zaplatím jen těch deset, co jsem si objednal.“
    A najednou to šlo odvážit přesně:)

  12. Ja tiež občas asertívne poviem NIE, ale niekedy nemám náladu alebo proste len „nemám gule“ ich poslať do bažin … vtedy si cielene vypýtam o 5deka menej, ako v skutočnosti chcem – predavačka mi však „omylom“ tých 5deka pridá, vlk sa nažral, ovca ostala celá (predavačka si myslí, že predala viac, ja som dostala toľko, koľko som chcela), ja sa nemusím vytočiť do nepríčetna a všetci sme spokojní :)

Co vy na to?

Musíte se přihlásit k posílání příspěvků.