Jak správně dusit maso RSS

Štítky: Zatím bez štítků.

8 příspěvků celkem.
Skočit na nejnovější↓

  1. Ahoj, jsem kuchař samouk a mám pocit, že jsem se naučila špatné postupy. Dám příklad, jak jsem to dělala. Játra nebo maso na kostky jsem zprudka zatáhla ve woku na trošce oleje, přidala jsem sůl (u jater až nakonec), koření, … Zalila vařící vodou a dusila do měka. Pak dále dochucovala, zahušťovala,…

    Ale chtěla jsem si pořídit větší wok (měla jsem od tefalu) a zjistila jsem, že v teflonu by se dlouhodobě dusit dělat nemělo. Ale pokud takto vařímv hrnci (mám nerezové), tak se mi to hned na začátku začne připalovat a přichytávat. Tak jak zatáhnout maso a pak dusit?

  2. Dobrý den, rozpracovaný postup tu:
    http://www.kucharkaprodceru.cz/…elna-uprava/

  3. dusim v troube. gulas treba celou noc nekde kolem 100 stupnu. v tezkem hrnci

  4. Nerez je v pohodě a určitě lepší než teflon. Aby se vám maso pěkně opeklo je potřeba dodržet:

    1 – mít předem rozehřátou pánev
    2 – přidat olej a i ten dobře rozehřát, hezky na středním plameni, žádné mega plameny, ať se nestresujete :)
    3 – přidat maso, které je osušené ubrouskem, na pánvi ho nesmí být moc najednou
    4 – nechat v klidu péct, dokud nezezlátne nebo nezhnědne, teprve pak otáčet

    Maso se na nerez přilepí kousek vždycky, ale je potřeba neztratit nervy a chvíli počkat. Jakmile se na mase udělá krustička, tak se pánve pustí a jde snáze otočit. Malé připečeniny vůbec nevadí, po zalití tekutinou se vyvaří a přidají na chuti (jen nesmí být do černa, jsou pak hořké).

  5. A ještě k dušení – tvar woku na tohle není úplně ideální. Dole je úzký a má malou plochu. Lepší je větší pánev s kolmými nebo mírně otevřenými okraji, i nízký kastrol je super.

  6. No já si ještě k tomu myslím, že je nutné mít hrnec/pánev se silnějším dnem. Např. na levnější Tescomě se maso přichytí takřka navždy a totálně se pak připálí právě do černa.

  7. Tak to jsem to dělala blbě. Děkuji všem za odpovědi.