Service not included RSS

Štítky: , ,

8 příspěvků celkem.
Skočit na nejnovější↓

  1. zajímavý příspěvek o spropitném vložila Mirka u článku s VOC:
     http://www.cuketka.cz/?…

    v odkazovaném článku o návštěvě restaurace Villa Richter a Café Slavia:
     http://flaska.blog.idnes.cz/…taurace.html

    pisatel řeší, jak je to s tajemným nápisem „Service not included“ – obsluha není zahrnuta v ceně. to co popisuje je ze strany číšníka jasná vydřidušina a určitě by se to němělo opakovat.

    co ale samotné uvedení této nezávazné informace na účtu pro cizince? máte s tímto někdo zkušenosti. nejlépe s cizinci v praze?

    systémy spropitného jsou v každé zemi odlišné, ne každý host je informovaný. co je ještě akceptovatelné a co už ne? :) dalo by se to napsat i nějak jinak?

  2. V zahranici se bezne setkavam s dodatkem Service is not included. Obecne davam spropitne 10–15%, ale kdyz jsem nespokojena, davam mene. Proto jsem rada, ze si muzu vybrat, kolik vlastne dam – na rozdil, od zemi, kde spropitne pripocitaji automaticky a clovek s tim moc nenadela (kdyz se nechce dohadovat). Samozrejme je ale vrchol neslusnosti si spropitne vynucovat, dopisovat ho na ucet tuzkou a podobne. To si presne rika o to, aby obsluze clovek nedal ani halir. Jeste jsem se s tim ale osobne nesetkala. Byla bych velmi asertivni :o)

    Stejne tak povazuju za nehoraznost vynucovani si spropitneho od cizincu. Obzvlast majitele restauraci na turisticky zajimavych mistech by meli vedet, ze ziji z cestovniho ruchu a k hostum se podle toho chovat (a patricne vyskolit obsluhu)…

  3. Zrovna jsem se vratil z Parize ( ktera mi pripadala neskutecne draha, napr dve piva za 14 euro-tzn temer desetina cena oproti CR mimo Prahu). V jedne indicke restauraci nam automaticky pripocetli 19 procent za sluzby.To mi pripada vuci nevedoucim turistum docela nefer.

  4. Hm, 19% je dost, pokud člověk není nadmíru spokojen a nechce tak vyjádřit svůj vděk.
    Mně se v NY, shodou okolností taky v indické restauraci, stalo, že se číšník vrátil s účtenkou (platila jsem kartou), že nemám vyplněné políčko pro tips. Dýžka se dožadoval, proto jsme mu ho pro klid zaplatili hotově. Dnes bych ho asi zaplatit odmítla, po takovém chování:-(

  5. 3 A nebylo těch 19 procent DPHčko? Oni počítaj jinak DPH u jídel sebou a jinak pokud jíte přímo v restauraci.

  6. 5. To nevim, bohuzel jsem si nenechal ucet a uz nevim jak to tam bylo uvedeno.Navic mi tam vubec nechutnalo, cenu neuveritelne natahly drinky a Naan chleb (4 euro za „langos“),vsechno bylo plane a mdle chuti.Zlata britsko-indicka kuchyne :).

  7. Já tp pojmu u té druhé stránky. momentálně pracuji v jedné z řekněme luxusnějších ( minimálně z hlediska cen) restaurací a velmi častoí se setkáváms otázkou jaké spropotné se u nás běžně dává. Přijde mi skoro jako samozřejmost dát 10–15% pokus jsem spokojená, pokud ne obvykle pouze „zarovnám“.

  8. 6: Naan: shodou okolnostím mám před sebou 2 Take Away menus.
    Malik's, kde si můžete telefonem či online objednat a pak vidět vznik svého jídla na live kameře nad kuchařovými kamny je Plain nan 1.30 liber, s cingrlátkama 1.70 až 1.80.
    V restauraci „Basmati“ je to 2.10 až 2.80, to když se tam posadíte a oni vás obslouží. Jako Take Away dávají 20% slevu, takže 1.68 až 2.24 liber.

    Mimochodem, tyhle menu mi strkají různé vyvařovny v okolí (a že jich je!) poštovním otvorem ve dveřích (letterbox).
    Co se hláskování indických pokrmů týče, existují značné variace. Naan, nan. Korai, karahi. Ponir, panir. Shabzi, sabzi…Vsjo ravno.

    Zpropitné při spokojenosti dávám 10%. Paní Jednorožcová mě obvykle popichuje, abych dal i víc, ale 10% po dobrém jídle a pití nezatěžuje mozek a jde snáze vypočítat!

    Možná jsem to už zde dal jednou do placu, ale v anglických restauracích nejste zákonem povinni zaplatit za jídlo, které se vám nelíbilo. Můžete udat důvod a uhradit sumu dle vaší úvahy. Musíte nechat svoje jméno a adresu. Oni vás pak mohou vzít k soudu.
    V praxi to nemám ověřené. Zdá se mi, že je to zákon ještě ze „starých dobrých časů“, kdy byla v Anglii obecně v mezilidském jednání daleko větší důvěra.

Co vy na to?

Musíte se přihlásit k posílání příspěvků.