Odrobiny s Mišelíny

Paňác Michelin v Praze (a.k.a. střední Evropě) opět zaúřadoval a rozdal nálepky na dveře. Obecné sdělení, které si z toho můžeme vyvodit je – hoši, ještě na tom zapracujte… ;)

  • Allegro a Maze s vůní gumy

Oficiální výsledky z letošního průvodce Main Cities of Europe 2009 – italské Allegro 1 hvězda, prázdné torzo Maze Prague 1 hvězda. Bib zůstává Aromi a Le Terroir, Brasserie M naopak ztrácí a nový získává Le Cornichon. Je to opět slabota a určitě nebudu sám, kdo v letošním druhém vydání očekával pevnější uchopení reality.

Ja vůbec možné „závidět“ Polákům (U Kucharzy) a Maďarům (Nánci Néni) dva Biby za národní kuchyni? Pardon, dva bonbónky od senilního dědečka na návštěvě… ;)

  • Devět

Krize možná nakonec restauračnímu byznysu prospěje. Krom urychlené darwinovské selekce těch nejlepších se možná povede snížit DPH na 9%. To je celých deset procent dolů. Z koncových cen asi ne, pro provozovatele (nejen restaurací) by to ale byl vítaný stimul! ;)

  • Stezky pro penízky

„Hurá!“ Máme nový projekt rozvoje regionální gastronomie – Stezky dědictví. Zkrátím vám hledání účelu na jeho stránkách. Ve stručnosti jde jen o další nálepkování restaurací. Kritéria jsou – vaření z čerstvých surovin, české receptury v menu, české víno a pivo. Tak uvidíme!

  • Novavodovoda

Pitelé vodovod bují a jejich krásné stránky Vodovoda.cz překypují aktivitou. Nové články, diskuze, další a další hodnocení restaurací. Povinně tam všichni najeďte a povinně si k tomu načepujte tři deci té svojí. Čekat, až chlor vyprší, povoleno… ,)

  • Smím prosit?

Minulý týden mě rozveselila akce alkroňácké La Rotonde, kde na pátky zavedli taneční večery s bufetem v ceně 790,– Kč. Prakticky si to moc nedovedu představit, ale ta myšlenka je mi moc a moc sympatická. Již od 20. března! ;)

  • Něco na tom je

A ne, že ne. MF Dnes ve svém testu porovnala obsahy pesticidů v konvenční vs. ekologicky vyprodukované zelenině a ovoci. Extra skandály se sice nekonaly, výsledky jsou ale i tak zajímavé. Pokud jste to nezaznamenali v tisku, mrkněte se!


O článku Odrobiny s Mišelíny

Okolní články

O reklamě zde

57 ks komentářů Přidat vlastní

  1. 0.nevěsta, web 16.3. 2009

    Fakt, že Michelini olepili Maze, a naprosto ignorovali LDBB, mě vede k jednoznačnému rozhodnutí ignorovat pro změnu je. Má to jedinou, i když paradoxní výhodu – na LDBB mi pořád ještě aspoň párkrát do roka zbydou peníze.

  2. 1.pan Cuketka, web 16.3. 2009

    je to haluz :) lépe už nám naznačit, že vůbec netuší, která bije, snad ani nemohli!

  3. 2.J.Č. / Belcarnen, web 16.3. 2009

    Gumáci se předvedli, tohle skutečně nemá s reálným stavem nic společného. Ignorance LDBB a Bib pro podniky typu Le Terroir… smutné :) Trochu jsem čekal, že po hvězdičce pro Allegro sem začnou komisaři trochu jezdit a to své hodnocení upraví, ale očividně jim přišlo jednodušší se napápnout u Gordona a „neriskovat“ v jiných podnicích %-)

  4. 3.jaz 16.3. 2009

    Tak tohle jsem od Mišelínů absolutně nečekal. Poslední iluze o objektivitě hodnocení vyletěly komínem. Jenom souhlasím s tím, že vzali Biba BrasseriiM, protože zážitky při mojí poslední návštěvě odpovídaly možná tak sjetým Barumkám než čemukoliv od Michelinu.

  5. 4.stepanek 16.3. 2009

    no, osobně nechápu hvězdu pro maze vzhledem ke kvalitě servisu, naopak mě mile potěšil bib pro aromi a naopak nebib pro prasérii M. Čekal jsem alespoň biba pro Pohlreicha.. třeba příště.

    Jinak mám pocit, že tajemní páni vonící gumou nemají moc přehled o úrovni cen v ČR, hodnotí tak poměr jídlo/cena podle zápandích měřítek, i když kvalitní suroviny stojí podobně české i fancouzské kuchaře

  6. 5.kuba, web 16.3. 2009

    Nadruhou stranu byl sem v degustačce všechno bylo na vysoké úrovni ale přesto kdyby se klukům v kuchyni třebe rozbil ruční mixér tak sou v prde.. stejně tak mi zklamalo že maj sice tři menu ale ty menu si de fakto prolínaj já měl zadělávaný dršťky z bešamelen ochuceným lanýžem a kolega který měl české menu měl to samé akorád vynechali lanýž což mě u takového konceptu nepříde moc kreativní další věc malo obměňují menu podle mě by měli bejt kreativnější možná sme příliš zaslepeni.......a co nato zelený raul?a co Zdeněk přijde snad Oldovy na pomoc?a co česko vrátí se na naše vozy už jen Barumky?A k tomu nám dopomáhej Bib......:))

  7. 6.Sklenička, web 16.3. 2009

    Michelinům toho uprchlýho Ramsaye docela přeju. Tipuju si, že v posledním díle Ano, šéfe! půjde Pohlreich do Maze Prague :o))))) Potom praskne, že to byl takovej MAZEC, až sir Gordon utekl !

  8. 7.jaz 16.3. 2009

    Je to ale pokrok, loni byla kolem hvězda velká sláva, letos už je to ostuda, už pomalu začínáme dohánět svět!

  9. 8.Michala, web 16.3. 2009

    kuba:
    „Nadruhou stranu byl sem v degustačce všechno bylo na vysoké úrovni ale přesto kdyby se klukům v kuchyni třebe rozbil ruční mixér tak sou v prde..“
    Tenhle argument asi nechápu:)

  10. 9.kuba, web 17.3. 2009

    4 Michala-přesto že degustačka je na vysoké úrovni v čechách přesto tam ta naprostá dokonalost eště furt chybí za mě by mišléna nedostali…a ten mixér to byla taková nadsázka k jejich oblibě na vše cpát pěnu:))

  11. 10.pixy 17.3. 2009

    No a já si zase myslím, že dát Mišelíni hvězdu podniku jako LDBB, svědčilo by to právě o tom, že se definitivně zbláznili a uletěli mimo soudnou realitu. LDBB je kuchyňská estráda pro snoby, nikoli restaurace, kam se lidi chodí normálně najíst. Za to Mišelínům tleskám (za Maze ne, ale oprávněnost ramsayhvězdy nedokážu posoudit).

  12. 11.Naďa, web 17.3. 2009

    11. No to teda nesouhlasím, do LDBB sice člověk nechodí obden, ale při speciálních příležitostech /třeba narozeniny/. To ale neznamená, že by musel být snob. Já si to tam moc užila a že by na všem byla pěna, to jsem si nevšimla. Mě tam třeba hrozně chutnal hovězí jazyk s cizrnovou kaší, posypanou opečenou cibulkou – to mi nepřipadá jako snobská zhýralost. Vtip je v tom, že jazyk a kaše byly tak úžasně připravené, že přiznávám: ano, takhle to nedokážu, kdybych se rozkrájela.
    Pro mě je tohle znak špičkové restaurace, která si zaslouží hvězdu: že normální jídlo udělají lépe, než by si člověk dokázal představit.

    V Maze jsem byla taky a nějak zvlášť na větvi jsem z toho nebyla.

    Ani ve světě nemyslím, že by se hvězdy udílely lidovým restauracím, kde se chodí pracující naobědvat.

  13. 12.Kanibal 17.3. 2009

    Jen poznámka – paňác se nejmenuje Michelin ale Bibendum a ještě jedna – proč mají mít zrovna restaurace DPH 9%?

  14. 13.Kytka, web 17.3. 2009

    13: napadá mě jeden důvod – potraviny sníženou sazbu mají (třeba v Paříži, kde také měli (nebo ještě mají, nevím) dvě sazby jsem viděl na restauraci nápis, že za jídlo zabalené sebou účtují nižší ceny, díky tomu že to tak spadne do nižší sazby DPH.)

    Přiznám se, že na to sám nemám názor – na jednu stranu je tu tenhle nepoměr nižší sazby pro potraviny a zároveň vyšší sazby pro restaurace a na druhé straně mám nepřímé daně jako DPH a spotřební radši, než daně z příjmu, které považuji za více demotivující… není to vůbec jednoduchá otázka.

  15. 14.Kanibal 17.3. 2009

    14: Jistě, ani náhodou neprovokuju, jen mě zajímají názory interesovaných :)

  16. 15.mirces 17.3. 2009

    Mila nado,

    pokud dostanete v restauraci s hvezdou lanyze, tak vune je citit na metr daleko, v ldbb jsem nic necitil ani po ochutnani, podivejte se na pr restaurace(mol­.kuchyne, spec technologie) a srovnejte je s Alinea, WD-50, EL Bulli atd, atd.Dle meho nazoru je to jeden z nejhorsich podniku, jelikoz nerad vybiram zily z foie gras, mam rad pravy tat.biftek ne ten cesky(bez kapary atd.) a kdyz uz neco dostanu s sebou domu jako pozornost, rad bych si na tom pochutnal a ne vylamal zuby. za 2500,– cca 90 euro se najite v mnoha 2hvezdovych podnicich.

  17. 16.kuba, web 17.3. 2009

    Jídlo je pro hodnotitele určitě důležitým faktorem ne však jediným na to se tu možná zapomíná asi by sme ve světě našli restaurace s jednou hvězdou které sou třeba srovnatelné s degustačkou ale budem si muset zvyknout že k nám popř. k východnímu bloku sou komisaři hodně přísný a důsledný a buďme rádi oto větší motor je to pro šéfkuchaře. Jinak Maze podle mě Gordon se veze na chuťových pohárcích komisárů od mišulína prostě se jim trefil do vkusu ale nikdy to neznamenalo že stejné chuťové vnímání maj i místní domorotci a proto sme museli Mr. BIG G. udělat pápá:) A co na to Jan Tleskač? A ty Martine?:)))

  18. 17.Michala, web 17.3. 2009

    mirces:
    „kdyz uz neco dostanu s sebou domu jako pozornost, rad bych si na tom pochutnal a ne vylamal zuby“
    Můžete být konkrétní? Takhle to zní trochu jako plácnutí do vody.

    A ten Váš tón (zní to jako „Naďo, vy jste asi úplně blbá“) mě tedy irituje, ale to je jen věc osobního vkusu zřejmě:)

  19. 18.pan Cuketka, web 17.3. 2009

    přidám jednu mistrovskou analýzu pro zasmání:

    http://akce-souteze.gastronews.cz/…dy_pro_prahu

    Ale když se nad věcí zamyslíme, není pak na místě otázka, zda kulinářský svět není dokonce z té rozhodující části samotný Gordon?

    ehm :))

  20. 19.pan Cuketka, web 17.3. 2009

    stepanek:

    jj, koncept bib jako value for money je v našem kontextu mimo :) bib pro imperial nemožný s tím servisem co tam teď je a přístupem ke kávě.

  21. 20.pan Cuketka, web 17.3. 2009

    jaz:

    tak nějak, neuchopení reality zkrátka :)

    kuba:

    kdyby se klukům v kuchyni třebe rozbil ruční mixér tak sou v prde.. 

    pozor, kubo, neplést finální prezentaci a poctivé vaření, které tomu předcházelo. kdybyste si projel receptury většiny jídel z menu, byl byste překvapen, jak moc jsou to veskrze „obyčejné“ techniky :) samozřejmě vyjma molekulárních blbinek v mezichuťovkách… :))

  22. 21.pan Cuketka, web 17.3. 2009

    pixy:

    zkuste si tu knížečku někdy projet a podívat se na další ohvězdičkované podniky pro kontext toto, co je to „normálně se najíst“ :)

    Kanibal:

    já neříkám že mají mít minimální sazbu, jen konstatuji, že v současné době by posun sazby byl stimul :) za pipednum děkuji, mám holt zkreslené vnimání značky! :)

  23. 22.pan Cuketka, web 17.3. 2009

    mirces:

    zdravím profesionály z gastronomie! :)

    kuba:

    spíš je otázka na to, jak michelin k novým regionům přistupuje. když už např. v česku uděluje hvězdy a biby, má u nás dostatečnou kapacitu na to, aby zhodnotil celý kontext? imho nemá, pouze čeří vlny pro svou značku tak, aby je to vyšlo co nejlevněji :)

  24. 23.mirces 17.3. 2009

    michala:

    mel to byt muffin, ovsem testo nebylo dostatecne „wet“ coz zpusobilo velice rychlou oxidaci a vysledek byl naprosto tvrdy keks, coz se v restauraci stavat nema a v ohodnocene uz vubec ne. k memu tonu, nedivte se, jakmile vidim kolik laiku se vyjadruje k tak striktne profesionalnimu tematu jako je hodnoceni restauraci a nemaji ani potuchy o kriteriich, dle kterych se hodnoti.Vite, drtiva vetsina inspektoru je z oboru a maji zkusenosti, dle kterych pozna veci , ktere je naprosto irituji, ovsem vy si jich ani nevsimnete.btw: dle mne by ani jeden z prazskych podniku nemel byt doporucen a to z duvodu zlodejskych cen vin.

  25. 24.pan Cuketka, web 17.3. 2009

    mirces:

    testo nebylo dostatecne „wet“ coz zpusobilo velice rychlou oxidaci a vysledek byl naprosto tvrdy keks

    než se začnete pouštět do „profesionálního hodnocení“, možná by neškodilo zopakovat si základní mechanismy, které v pečivu probíhají. v případě vašeho komentáře je to 2× komické :)

  26. 25.Pavli, web 17.3. 2009

    mirces : můžete mi to prosím přeložit do češtiny? Děkuji

  27. 26.J.Č. / Belcarnen, web 17.3. 2009

    mirces: ceny vína v restauracích jsou u nás šílené, ale v tom případě by Michelin nesměl hvězdičkovat ani v UK: http://www.telegraph.co.uk/…ark-ups.html :o) Třeba v tříhvězdičkové Blumenthalově The Fat Duck je marže pětinásobek ceny :o) Ale je fakt, že taková El Bulli má vlastně ceny vína (vzhledem k pověsti) docela fér, takže to jde :o)

    Na druhou stranu je zrovna La Dégustation jedním z podniků kde jsou marže na vína znatelně nižší, než je tu zvykem (zhruba 2 – 2.5× běžná cena v maloobchodě, což je stále kupa peněz, ale o moc méně asi v tomto typu restaurantu očekávat nemohu). Když to srovnáte s úletem typu Villa Richter, tak skoro malý zázrak.

  28. 27.mirces 17.3. 2009

    cuketko

    jakmile das do testa vic mouky nez je potreba k vlacnemu testu a pote jej upeces, ver mi ze nasledujići styk upeceneho vyrobku se vzducem se na muffinu podepise tak, ze ztvrdne na kamen. pripad ldbb.stale komicke?:)

    V mnoha restauracich jsou koeficienty 5,5 ale jsou degresivni, ne tak v drtive vetsine prazskych podniku kde maji koeficient 2–3, ale na vsechno vino, at je nakup lahve za 200 nebo 20000, to je hloupost. jinak ano El bulli ma naprosto skvelou a fer cenovou politiku vina, takovych restauraci co se tyce cen vina je ve francii cela spousta.

  29. 28.pan Cuketka, web 17.3. 2009

    mirces:

    prosím netykat, díky. rovněž doporučuji nepoužívat cizí termíny, kterým nerozumíte – nepřidává to na věrohodnosti vašim postřehům.

    styk upeceneho vyrobku se vzducem se na muffinu podepise tak, ze ztvrdne na kamen

    naprostý nesmysl. jestli se nějak podepisuje oxidace na kvalitě muffinu, je to oxidace tuků (česky žluknutí, kdybyste nerozuměl) ta nemá vliv na texturu ale na případnou chuť.

    pokud se povede tvrdý muffin je to buď, jak jste správně uvedl, nesprávným poměrem surovin, přílišným vysušením a taky tím, že muffin má ze své podstaty jinak rozložený tuk v těstě, který chrání nabobtnalý škrob před návratem do původního skupenství.

    tj. zpět k vašemu těstu, které nebylo dostatečně wet. asi máte základní potuchu o tom proč jsou muffiny na kámen, neumíte se ale vyjádřit :)

  30. 29.mirces 17.3. 2009

    cuketka:

    sorry za tykani, pokud mate spravny pomer surovin, muffin vydrzi vlacny i vice dnu, pokud ne,ihned po upeceni je vse v poradku, ovsem s pribyvajicim casem na vzduchu ztvrdnuti nezabranite, to vam potvrdi kazdy kdo pece. Anglickym vyrazem „wet“ jsem myslel testo ridsi konzistence,mouka je v tomto pripade opravdu jednou z minoritnich ingredienci.

  31. 30.pan Cuketka, web 17.3. 2009

    mirces:

    ok, takhle to beru :)

  32. 31.kuba, web 17.3. 2009

    21– Mně to utkvělo v pamněti samozřejmě to byla trochu nadsázka ale přesto mě to někdy přišlo jako zbytečné navíc prezentace je součástí celého pokrmu tím pádem neoddělitelnou částí poctivé vaření bezpochyb stim souhlasím ale malou kreativitu mě nerozmluvíte ale říkam to už by sme museli zacházet do detajlů jako projek to beru jako super věc.
    23-tak samo že musí me brát mišulína dnes už jako marketingovej projekt.Myslim že nemaj určitě ne na pokrytí zemí od nás na východ ale dvě hvězdy nejsou špatný aspoň to nemá klesající tendenci:))

  33. 32.matesola 17.3. 2009

    Kubo, soustřeď se na to psaní boha jeho :))

    Jestli jsem tě dobře pochopil, tak vytýkáš LDBB malou kreativitu v prezentaci jídel. Můžeš jmenovat nějakou pro tebe referenční hospodu s kreativitou dle tvého gusta?

  34. 33.matesola 17.3. 2009

    11 Pixy – Zabte už v sobě toho Babicu :))

  35. 34.Lio 17.3. 2009

    S DPH je to asi tak.
    Když vám zabalí jídlo sebou účtují 9%, neboť neposkytujete službu. Zákazník u vás nesedí a nekonzumuje. Podobně jako Coffe to go.
    Proto bych řekl, že všichni prodávají Coffee to go- je to účetní finta. Můžete tvrdit, že prodáváte přes ulici maximum zboží.
    První problém je v tom, že na vstupu máte nižší DPH (např káva 9%) a na výstupu máte 19%.
    Samozřejmě však že z každé prodané jednotky.
    Druhý problém je výpočet z navýšené ceny.
    Z jednoho kila kávy tak vyrobíte 140 ks káv ale z každé odvedete 19%.
    Pochopitelně z koncové ceny, např káva za 30 korun.
    Další problém je, že nemáte co odepisovat.
    Pokud si přimyslíte všechny další prodané jednotky, zjistíte, že generujete státu nevídané prostředky a to zejména pro to, že na rozdíl od jiných druhů podnikání nemáte tolik možností odepisovat nákladové položky, za které jste uhradil DPH.
    Neboli židle, stoly, pokladny a podobně už máte a to co potřebujete je zase další zboží.
    A tak je to pořád dokola..
    Tohle snad vyhovuje jedině řetězcům.
    Nižší sazba daně je bezpochyby pro všechny poctivé živnostníky a malé firmy dobrá zpráva.

  36. 35.pixy 18.3. 2009

    34 – Ale no tak fuj, to bych si vyprošoval. Já, takový babicahejtr… ;) Ano, nemám LDBB moc rád a z mnoha důvodů (které nehodlám zase ventilovat) mě neláká tam vůbec chodit. Není to žádná apriori bezdůvodná nechuť, co by mi bránila tam vůbec vstoupit a to jídlo si dát, kdybych měl shodou okolností cestu kolem, čas, chuť a deset dalších vhodných ingrediencí současně. Jen mě prostě nebere ten KONCEPT a můžu-li si vybrat, najdu desítky jiných, pro mě zajímavějších podniků.

    Nefandím ani molekulární gastronomii, ani přeplácanosti, kterou mi LDBB zosobňuje. Jsem spíš příznivcem jednoduchých kuchyní, původních čistých chutí základních surovin. Je mi daleko bližší středomořská a mnoho dalších kuchyní než třeba ta klasická francouzská. Nikomu neberu jeho chutě, tak nechápu, proč se pořád tlik lidí snaží vyvracet mi ty moje.

  37. 36.matesola 18.3. 2009

    36 – To je jak kdybych vlít na ČSFD a tam zahlásil, že je dobře že Benjamin Button nedostal Oscara, protože je to blbá teenagerovská komedie pro duchamdlý a né pro lidi co maj rádi obyčejné jednoduché filmy.
    Na následné reakce bych odpověděl, že film jsem neviděl, neuvidím a nechci protože nemám rád ten žánr blbý komedie a že nechápu proč maj všichni potřebu vrtat se v mým gustu.

    No nic, za Babicu tedy pardón i když se nemůžu zbavit pocitu, že jste „Dobrot“ minimálně fanoušek, když už né spoluautor. (soudím tak podle rubriky „od plotny“)

  38. 37.mirces 18.3. 2009

    matesola:

    zkuste „chez miro“ v pardubicich

  39. 38.J.Č. / Belcarnen, web 18.3. 2009

    pixy: „původních čistých chutí základních surovin“ … tak to by sis, navíc se surovinami špičkové kvality, přišel v LDBB na své :o)

  40. 39.matesola 18.3. 2009

    38 – Díky za tip. To už mám celkem dlouho v plánu. Hlavně díky napojení na pana Calka (AOC :)) jehož pro mě fantastický Babiole jsem měl v nabídce…

  41. 40.kuba, web 18.3. 2009

    33-Omlouvám se ti ale lepčí to nebude:)))Ale nebyla to kreativita v prezentaci jídla ale v obměně jídelního lístku a byla to reakce na to že se mnozí udivovali proč hvězdu nedostal právě ldbb tak sem chtěl přít s něčím proč si myslim že to nedopadlo tak jak všichni očekávali.a ta hospoda to je široký téma estli myslíš referenční hospudu ve stylu LDBB tak je to pro mě jednoznačně nikdo menší než Thomas Keller trošku kruté že?:)))

  42. 41.ortmannohara, web 18.3. 2009

    Rád si tady u pana Cuketky občas zrelaxuji ,inspiruji se,dostanu nějaký nápad ale když čtu tohle vlákno tak mám pocit jako by to bylo někde pod článkem na http://www.seznam.cz a podobně .Prostě drbání jako na pavlači a ještě mám pocit,že zlé…brrrrr.

  43. 42.matesola 18.3. 2009

    Kdyby to bylo hodně zlý, tak on by nás šéf promazal. Srovnání s novinkama.cz je zlé…brrr :)))
    My tady spíš pokračujeme tam, kde jsme před rokem skončili :) http://www.cuketka.cz/?…

  44. 43.ortmannohara, web 18.3. 2009

    …no myslím ,že to rozhodně nevyznívá jako pokračování z loňska ,to jsem také četl a možná k němu něco málo podotkl z osobních konkrétních zážitků.To bylo tenkrát velmi – řekl bych objevné tedy ve smyslu rozšíření obzorů,zde mám pocit opačný.....

  45. 44.stepanek 18.3. 2009

    cuketka: servis v imperialu je špatný? to jsme netušil, ale už jsme tma nějakou dobu nebyl, otestuju to někdy příští týden na pracovní snídani. A pro jistotu brzy vyrazím do Aromi, abych si osvěžil ty správné vjemy :)

  46. 45.mirces 18.3. 2009

    matresola:

    ochutnat tam muzete i novy „chatons de garde“, ci stolni „a toi nous“ nebo blonde, take od p. Calka ci sortiment domaine Mazel, jeden z vudcich prirodnich vinaru te oblasti.

  47. 46.Michala, web 18.3. 2009

    mirces:
    Díky moc za ten tip z Pardubic. Moc tam teď nejsem a o tomhle jsem vůbec nevěděla. A to už si několik let zoufáme, že na slavnostní večeři v Pcích není kam. Musím otestovat.

  48. 47.pan Cuketka, web 18.3. 2009

    mirces:

    chez miro – mám v hledáčku, alespoň z „jídeláku“ vypadá poctivě a zajímavě :)

    all + diskuze o ldbb:

    osobně to nechápu – vždy, když se LDBB tady objeví, následuje diskuze ve stylu třídního boje :) mám soukromou teorii, že za zkreslené vnímání podniku může hlavně provokativní název. přitom jednodušší, poctivější a tradici věrnější hospodu pro českou kuchyni byste v česku složitě pohledali :)

    nechme to tak. každému jeho gusto. kdo chce navštíví (a udělá si vlastní názor), kdo nechce vynechá. určitě by ale byla škoda kdybysme si tady nemohli vyměňovat zkušenosti (pozitvní i negativní) a praktické postřehy. že se to očas jemně semele vůbec nevadí, i tak je diskuze obohacující :)

  49. 48.pixy 19.3. 2009

    48 – Já to taky nechápu. Proč se upírá někomu vlastní názor, se kterým třeba leckdo nemusí souhlasit, ale taky ho nikdo nikomu nevnucuje. Všeobjímající adorace LDBB je prostě IN, a když si myslím něco jinýho, je ze mě hned Babica nebo jiný vyvrhel. Nedělejte z toho proboha náboženství, každý má jiný chutě a není přece problém to respektovat.

    Mně nejde vůbec o LDBB, já jenom nejsem kamarád s principem degustačních menu, na kterých je koncepce LDBB postavená a kterými je proslavená. Stejně jako bych nestál o degustační večeři kdekoli jinde, klidně bych zašel na normální tříchodovou – třeba i do LDBB.

    A už toho nechme.

  50. 49.kuba, web 19.3. 2009

    for cuketka-Kdybyste měl chuť a cestu do Plzně zkus nás a můžete přidat i ňákou tu kritiku:))dík

  51. 50.Roman 20.3. 2009

    Pro šťouraly, nemám s podnikem kuby nic společnýho, pouze konstatuji, že se tam vaří fakt dobře a rozhodně návštěvu doporučuji. Obecně škoda , že z Plzně přispívá tak málo dopisovatelů.

  52. 51.Lucka_B, web 20.3. 2009

    Romane, já jsem skoro Plzeňák a už se do kubova podniku (ne do podniku kuby, to je jak most Karla:-) chystám. A také bych uvítala víc Plzeňáků u pana Cuketky:-)

  53. 52.kuba, web 20.3. 2009

    Tak muj podnik to neni rozumněj tedy Budino Ristorante já sem pouhý kuchař:)))

  54. 53.Roman 20.3. 2009

    Pro mě je důležitý, že se u vás dobře najím. Pokud je majitelem pan V., tak je ale taky videt a nevypadá to, že by jel pouze stylem „zlatokop“. A třeba víno jedete skoro za korkovné a to je taky fajn.
    Budete dělat na jaře tu akci v mlýnské strouze ?

  55. 54.Lobster_guy 21.3. 2009

    Vážení,

    ocenění Michelin je velmi cenné a může restauraci udělat, nebo zničit. Mám osobní zkušenosti z Le Cornichon, kde dělají přesně to, za co BiB Gourmad dostali – tzn. dobrou kvalitu za přijatelné peníze. Aromi má ocenění taky, ale za ceny 2–3 násobné.
    V zásadě oni nemají důvěru k českým kuchřům, hodnotí spíše komplexní kvalitu jídel, než jednotlivosti. Pokud je kuchař Francouz, je to mnohem jednodušší.

  56. 55.kuba, web 22.3. 2009

    54-Nepořádáme to takže nevím v jaké je to fázi ale my jsme každopádně účast přislíbili a rádi by sme se prezentovali, záleží estli se to dotáhne do konce to ale neni v naší moci…

  57. 56.Katy 25.3. 2009

    to 55: Konečně to tady někdo zmínil, zatím hvězdu vyvařili (a už dva dokonce odešli Vitto Molita a Gordon Ramsay) CIZINCI.
    Neměli bychom spíš držet palce a tešit se až hvězdu vyvaří Čech? Ten, komu se to první povede, bude opravdu první v Čechách. A můžeme si jenom přát, aby pak okamžitě neodešel jinam. Proto všem držím palce stejně ať je to pan Sahajdák (LDBB), pan Punčochář (La Terroir)…kde jsou další???

Přidat komentář

Žádná položka není povinná a váš e-mail nebude zveřejněn. Formátování? Texy!


Rubriky, navigace, další odkazy

Novinky z fóra

Kategorie

Mapujeme dobroty na Scuk.cz

Štítky

alkohol bedýnky bio bůček chléb cuketka cukroví cukrárny degustace esej espresso foodblogy food kritik fotohádanka francie gordon ramsay itálie kavárny Knihy, časopisy a média kuchaři kuchařky kurzy vaření káva lokální potraviny michelin molekulární gastronomie odrobinky pečení pivo prague food festival praha recenze recept reportáž restaurace ryby sezónní potraviny soutěž suroviny vepřové video vietnam vánoce víno čokoláda

Zápisky podle autorů

Odkazy o jídle

Odkazy všehochuť

Cuketka podporuje


Dobrý skutek - víc než dobrá rada

Cuketkovy Ikonky



Opera
Linkuj si !

Přidej na Seznam
Add to Google
Add to My Yahoo!





Slow Food
WebArchiv - archiv českého webu
Winelibrary TV - Gary Vaynerchuk

Partner blogu - Kulina.cz

Sledujte nejnovější dění na FB

Další z této kategorie

Nejnovější články

Zápisky čtenářů

Kalendář akcí

Barmanský kurz
16.9. - 19.9 | Rychnov nad Kněžnou
Barmanský kurz
22.9. - 26.9 | Praha

Před jídlem v restauraci...

Výsledky

Loading ... Loading ...

Vždy bzzzučící diskuze

Kde bydlí Cuketka?

Hlavní odkazy

Vyhledávání