Krytické odrobinky

Se trousí za každého počasí. Teď v tom vedru jsou navíc extrémně tvrdé a vysušené! ;)

  • Mistrovství světa v Dánsku

Kvůli chaosu okolo PFF jsem kompletně zazdil letošní World Barista Championship v Kodani. Živý report dělali na blogu La Bohéme Café, videa i výsledky najdete na oficiálních stránkách.

Jestli chcete strávit patnáct minut s otevřenou pusou nad videem někoho, kdo vaří kávu – pusťte si vítězné vystoupení Stephena Morrisseye. Video má dva díly a děsně blbne. Snad se vám to podaří spustit – díl 1. a díl 2. – je to neuvěřitelné!

Cenu za odvahu by měl naopak získat slovenský nevysmrkaný závodník. Statečně dokazuje, že podobná vystoupení jsou zcela ohne prtel

  • Prakul na výletě

Určitě jsem asi poslední v Česku, komu to uniklo. Kdyby náhodou ne, tak tady je test českých hospod, na který se vrhli Roman Vaněk z Prakulu a Radek Šubrt z Le Palais.

Hodně jim na srdcích ležela kvalita jídelních lístků a to jak restauratéři neuměle kopírují svět. Neodolal jsem a ihned si prošel Radkovo delikátní menu a bum ho! Pochopitelně, z čistě edukativních důvodů, se tam nabízí zelenina brunoas, želatýna a čokoládové Bunyouls!!! :D

Jde vidět, že ani v tom fine diningu to hoši nemaj lehký

  • Vinařský fond reloaded

Vinařský fond ČR si pořídil nový informační plátek – Vinařské listy. Vycházejí pouze v tištěné podobě, protože:

informace působí přehledným dojmem, můžete se k nim kdykoli vrátit a hlavně je klasické papírové vydání stále velmi oblíbené.

Haha, taky se z něj všechno dobře přeťukává a skenuje! Krom nejnovějšího dění z VF jsem tam našel informaci o nově spuštěném Vinařském institutu. Další pokus o připopovzdělání odborné veřejnosti, která dosud nebyla dostatečně odborná.

Na třetí staně je zas výtečný článek věnovaný mediatréninku vinařů. Otiskli tam naprosto zásadní tabulku. Měla by napomoci lepšímu vztahu mezi vinařem a novinářem a vytvoření tzv. souznění spoluhráčů na stejném hřišti:

  • Makrokravina

Makromolekulární gastronomie. Tohle spojení použil Jiří Král při své cooking show na PFF a dnes i labužník Vladimír Poštulka ve svém Zápisníku. Musí to být infekční… ;)

  • Závěrečné sdělení

(Sken pohlednice z výstavy Bruselský sen. Doporučuji!;)

Reklama

Komentáře

Uáá… ano, souhlasím, tyto odrobinky jsou extrémně tvrdé, ale nevím, jestli je to tím počasím, nebo nadpisem. Obvykle se nad pravopisem nepohoršuju, jde hlavně o obsah a na těchto stránkách především, ale… na druhou stranu… i dojem z perfektně uvařeného jídla se zkazí špatným podáním, byla o tom tady řeč několikrát. Pane Cuketko, zastyďte se, aspoň na chvilku… a pak pokračujte, prosím :-))

aj…jestli to byl vtip, tak si mažu hlavu máslem a přiznávám, že jsem ho tam neobjevil :) ať to čtu potřetí nebo kolikátý, pořád nic nevidím, měl bych se nad sebou zamyslet :-))

Začínají mě bavit Odrobinky!!! Tentokrát je chutná a poučná dávka odstavec „Prakul na výletě“ – spíš než úroveň restauračních podniků beru článek na iDnesu jako základní lekci novinařiny zdarma.
Cituji finále článku: Přijde mi naprosto skvělé, že majitelé restaurací, i z malých měst, k nám do školy posílají kuchaře do kurzů vaření.Z toho je vidět, že chtějí úroveň podniku zlepšovat, nechtějí zůstat u těch svých nudliček s kunovjankou a kečupem a řeknou: Běž se vzdělat.
Závěr: Ukážeme vám, jak blbě to děláte, dáme to do novin a vy pěkně naklapejte k nám do kurzu!

Julie: to je ale zcela běžná praktika s tím „..děláte to blbě, přijďte do kurzu..“, ne? ;-) Chtěl jsem napsat ještě něco o novinařině, ale bylo by to zbytečné.

p. Cuketko

vazba „jde vidět“ patří taky do kategorie vtipů ?

Vita:

nene, to už je moje nefalšovaná obecná čeština :) minule jste bojoval proti plňce, tohle je něco podobného…

Diky moc za zverejneni toho srovnani profilu vinare a novinare. Ja jsem v tom vzdycky mela hroznej zmatek, ale ted uz je mi vse uplne jasne. Vinar by se chtel prezentovat v mediich a novinar zije velmi hekticky! Jdu to zapit pivem :)

8: Existuje nějakej blog o češtině? Rád bych se filtroval mezi ty, co si rádi povídají o jídle…:-))

13: Beru své suché nudné „infiltroval“ zpět. V „propasíroval“ je obsaženo vše :-)

13: Propasíroval je sexy :-))
16: Vtírnul taky není zlé, ale zase proč se vtírat s jídlem někam, kde to má být hlavně o jídle, že?:-)))

:-)))))
Dobrý den, jmenuji se Vtěrka budu s vámi bydlet. Kartáček na zuby mám…
Asi hodíme diktát, ne? Co takhle: sveřepí šakali zavile vyli na bílý měsíc? Víly vinuly věnce z vonného kvítí…
Dlouho už nás nenavštívila paní učitelka. Teď jsou prázdniny, to chápu, ale během školního roku jí asi dozor ve školní jídelně přerostl přes hlavu a zhroutila se.
No, dost bolo OT komentářů…zpátky k jídlu!

Pozor na to, Pivli – ja vas sleduji i z dovolene u Machova jezera!

Pro Skleničku (a potažmo i pro Cuketku) – ten češtin jídelního lístku je opravdu úžasný, ale v našich restauracích bohužel tak častý.
Koukala jsem i na anglickou verzi, a ta se jeví celkem v pořádku, nejspíš byla ta anglická verze výchozí a zasáhl nějaký kreativní překladatel.

21: Nevím, zdali byla angl verse výchozí.
Detektivní lupa je zaostřena na prkenné Cone of beef steamed for a long time. Elegantnější Slow cooked (případně Slow braised, or Slow steamed) cone of beef by domorodého pisatele napadlo asi dříve.
Ale jinak klobouk dolů; úroveň angličtiny je bezpochyby v horních 2% všech jídelních lístků, na které kdy v Čechách padl můj olupený zrak.

no konečně mi to doteklo, to to trvalo… pardon, omlouvám se ještě jednou
(a díky Aidě-21. za postrčení správným směrem)

20: Paní účo, mácháte si nohy v Mácháči?
Už si předem píši osnovu na sloh „Co jsme dělali o prázdninách“, pro případ, že by toto téma bylo zase v září zadáno.

Pro Jednorožce: přesně tak jsem to myslela s tou AJ (jsou tam chyby, ale ve srovnání s češtinou se dají „zkousnout“); kolikrát je opravdu utrpení číst jídelní lístky i docela renomovaných podniků.

Jo a koukám výš a pro Rachada mám jeden odkaz s takovým hezkým českým jménem: http://www.proofreading.cz/ – záložka „O češtině“ a rubriky „Čeština pod lupou“ a „Zápisky šíleného korektora“ budou asi to pravé. ;-)

22., 26.:Nechci se těch rošťáků nějak zastávat, ale oni se živí opravdu především vařením. Ani nechci vzpomínat na vzkazy od kolegy, které začínaly slovy : Míšo nezlop se… což značilo dvě věci.Za prvé, že je to negramotné hovado a za druhé, že mi zase nic nepřipravil.

No, já se jen koukala na č. 11 a myslela jsem, že Ti udělám radost, no. ;-) Ale ten blog je fakt dobrý, občas do něj nakukuju.

Absolvoval jsem minulý týden, docela příjemným způsobem, svatební mecheche v jistém penziónu Hamštejn – http://www.penzionhamstejn.cz
Kuchyně výborná, obsluha bezvadná a přátelská. Jedinou pihou byla dodávka čerstvých sudů piva přímo pod našima okny už v devět ráno! :-)

A ten jídelní lístek!

43. 150g Mňamka Rudy Pivrnce, obloha 99,–
(plátek na pivě, cibulka, niva, feferonka)
47. 150g Kotlet „Strakáč", obloha 99,–
(zapečený v mozaice z okurky,šunky,sýru a česnekového dresingu)
54. 100g Babinského směs, obloha 87,–
(kapie, pórek, žampiony, kečup, chili, mandle)

Atd, atp. „Prsíčka hraběnky“ hadr…Grrrrrrrr!

30: Já prostě MILUJU tyhle originální názvy. To si zase někdo dal dvě zelený a pět piv a potom vymyslel „Tajemství šéfa kuchyně“, které zůstává tajemstvím i samotnému tvůrci?!Nebo „Koule hajného Kaliny“ (pokud možno se syrečky nebo Nivou). Brrrrr.

No, já onehdy kamarádovi taky překládala jídelní lístek. Tyhlety rádoby žertovné názvy jsem zavrhla hned, poptala jsem se na složení a přípravu jídla a to tam napsala. Jsem zvědavá, jak s tím naloží, na některé z těch názvů je totiž hrd, ach jo.

Ještě k výše zmíněmému penziónu: Okno našeho, jinak bezvadného pokoje se vším všudy, bylo přímo nad vchodem do kuchyně. Zaměstnanci tam měli venku stůl, kde o svých přestávkách pokuřovali a povídali si.
Během velmi, velmi dlouhého oslavného večera jsem se na pokoj uchýlil, abych si dal na chvíli nohy nahoru a případně si „dal dvacet“. Tough luck! Bohužel jsem rozuměl jak triviální české, tak i ukrajinské konversaci pode mnou a oka ani nezamhouřil. :-((

33: „A o čem že se to bavili?“ slyším zezadu slabé hlásky. Inu, o tom, zdali malé děti patří do manželských postelí. Kdy ano, kdy ne.
Jistě máte svůj názor, podepřený či nepodepřený zkušenostmi.
Je to velmi OT, jako byly ty konversace pod mým oknem, kdy jsem proklínal, že rozumím víc, než anglicky. :-)

20. Tyjo! Bdělá a ostražitá paní učitelka! as usually!:-)

34.Buďte rád, že se nebavili třeba o Vás!

31.: Nojo, třeba takový Čardáš Pivního sanatoria, že?

30 – leta jsem v Brně chodil do hospody U Indiána, kde měli stylový jídelní lístek. Já si dával vždy „Ribaniny kozy“ (kuřecí prsíčka s broskví a mandlemi) ale všechny názvy byly podobné (myslím, že hranolky byly „Vinnetouovy patrony“?) Bohužel se tam změnil kuchař a kozy šly do pr… Ale jinak myslím, že dobrá hospoda spočívá v dotažení a sladění spousty blbostí, a nesrozumitelně napsané menu je jedna z věcí, které jednoho dokážou odradit.

18: Drsnější verze je: Ahoj, já jsem Vtěrka a budu u vás bydlet. A jsem Vtěrka samotář, takže koukejte vypadnout.

rachad:

Nechci se těch rošťáků nějak zastávat, ale oni se živí opravdu především vařením.

sorry, ale tohle je podle mě úplně pitomá výmluva. u menší hospůdky možná jo, ale na příkladu menu Le palais neobhajitelná. to samé platí na internetu. nepovedeným jídelákem nebo odfláklýma/zastaralýma webovkama dělají blbce sami ze sebe ;)

zdravím pani ucitelku!!!! :)

Tak musím, že jsem se nechala nalákat na restauraci v Kroměříži, kterou pánov hodnotili velmi kladně. Kdybych nebyla příjemně naladěna z da Vinciho, tak bych měla zkažený celý den. V restauraci Scéna jsem si objednala grilovanou vepřovou panenku s restovanými hříbky (lišky) – doslovný opis z jídelního lístku – lišky byly gumové, jen rozehřáté z mražáku a ona smetanová omáčka viděla smetanu tak možná z oběžné dráhy. Ano vešťávě byly jakési bílé tečky, které asi původně byly smetanou. Jestli si takhle pánové představují výbornou restauraci, tak potěš koště.

38: Jaký webovky má Osterias da Clara? Nevím kdo tam (Le Palais) psal jídelák a je mi to fuk. Jak jsem pravil NECHCI SE JICH ZASTÁVAT. Jsou mi cizí. Ale rozhodně bych se vyhnul hodnocení podniku podle webu. Bavíme se o vaření, ne o web designu. Přišlo by mi líto, kdybych vařil jako pánbôh a lidi mě zazdili jen proto že nemám ve dvě v noci po šichtě čas sednout si nad počítač a vymýšlet něco pro ty co se v práci nudí a rádi se potulují po netu :-)))

40. Jako vždy jsem s tebou a kreju ti záda :))
Stejně se vsadím, že to má na svědomí nějakej místní provozák.
Já jsem například do EN meníčka neustále rval místo brzlíku (sweetbread), spocenej chleba (sweatbread) a tak dělal dobrý jméno Kalinovi :)))

41: No on má Cuketa bohužel tak trochu pravdu. V týhle cenový relaci se opravdu čeká slušný zpracování na všech „frontách“ Na druhou stranu, kolikrát tady sám mívá korektury, i když obsahově je bezkonkurenčně nejlepší? A myslím že jeho čeština zatím nikoho neodradila natolik aby tenhle podnik přestal navštěvovat. I tak by někdo jeho příkrá slova ( dělají ze sebe blbce) mohl někdo krutý a nemilosrdný použít naprosto nepřiměřeně i proti jeho češtině…

rachad:

na to tvoje „bavíme se o vaření“ jsem už alergický. ha! nebavíme se jen o vaření :)

osteria da clara je dobrý příklad, web jim chybí – viz. komentáře zklamaných čtenářů (+ několik mailů mně), kteří si nemohli nikde přečíst, že mají v neděli zavřeno :) aspoň, že si po měsíci udělali záznam na seznam.cz s otvíračkou.

lidi, než někam vyrazí, si zjišťují info o vyhlídnuté restauraci mimo jiné na internetu. narazí-li na „page not found“, polední nabídka z roku 1998, nebo hrubky v menu, tak si myslí svoje :)

v tomhle kontextu je tahle tvoje věta – „vymýšlet něco pro ty co se v práci nudí a rádi se potulují po netu :-)))“ mimo. web podniku je inzerce, kdo se na ni vyprdne, škodí jen a jen sobě.

40. Jéžiš, tak jestli si kuchaři a restauratéři (stolaři, kováři, účetní, poradci atd…) dělají stránky ve dvě ráno SAMI tak to pak podle toho vypadá. Tohle by měli nechat někomu, kdo to umí. Kvalita webových prezentací je DĚSIVÁ. A bohužel, pokud někdo má na stránkách chyby a má web amatérsky zprzněnej „ve dvě ráno po šichtě“, u mě to důvěru nevzbuzuje. Na tohle by si měli dát prostě bacha.
PS: ale rozlišujme web design (práci grafika) a gramatické chyby (za ty si už autoři textů můžou většinou sami)

Už se perou, už se perou! Já to říkala hned, že si čumáky rozbijou! :-))))
Omluvte malou vsuvku pro uklidnění vášní!

Moji milovaní přátelé,
jestliže řešíte takovýhle ptákoviny jako je Brunoas místo Brunois, želatýna místo želatiny a to poslední ani nevim co je, znamená, že jste nikdy neviděli na lístku Výdeňský řízek, anebo už nejsou v pohostinství žádné jiné problémy :))
Anebo spíš máte pocit, že nemaj nic lepšího na práci než sedět nad korekturama webovek.
Nechci nikoho omlouvat, ale při takovém počtu hodin nesmyslně stravených nad PC, se chyba stane velmi snadno…

43: Šaty dělají člověka :-))? Mrkni se na web Aromi. To je svátek ,když se tam něco změní. Ale na kvalitu restaurace a jejich kuchařů, to zaplaťpánbůh nemá vliv. A mrkni se na jejich výsledky. Novinářům asi těžko popisovat práci v restauraci, kterou sami neokusili. Stejně tak bych se vyhnul hodnocení novinářů a jejich hrubek, protože sám novinář nejsem (a o úrovni novin a lidí které je dělají by se daly psát romány!!) Já třeba nerad nakupuji u firem se skvělou reklamou (mimo reklamky – tam je to jejich vizitka).Jediný důvod – vím kolik reklama stojí a vím kdo ji zaplatí. Samozřejmě, že je hezké mít tak krásné stránky jako máš ty, nebo jiní foodblogeři. Ale pokud tě v prvním plánu neživí, je důležitější, soustředit se na kvalitu práce. McDonald má btw moc hezké webovky :-) Jsem ochoten odpustit Le Palais jejich zmatený jídelák, pokud se za přijatelný peníz dobře najím. Pokud mě ještě mile překvapí správně napsaným menu a hezkýma stránkama, no tak jupííí!! Pro Julku: to byl jen příklad. Ve mě nevzbuzuje o nic větší důvěru kuchař, který celý den sedí na netu…:-)) To už dám přednost menu křídou na tabuli i s nějakou tou hrubkou, když má mistr zlatý ruce.Ale jak říkám, když to klapne tak, že je obojí…supr. Někdy se zajímejte o to kdo vám vlastně vaří. Ti lidé kolikrát nemají ani maturitu, jsou to řemeslníci. Od šestnácti let, tráví polovinu školní docházky v kuchyni, nebo na place, ve třetím ročníku už mnohem víc času v práci, než ve škole. Ale proč vám to vlastně říkám: ty jídeláky a webovky nejsou vlastně vizitkou kuchařů, ale majitelů a provozních. Vizitkou kuchaře je talíř.
Cuketko, zlobím tě?:-)) Je to diskuse, nebo ne?

matesola:

teď jsi to rozetnul :) ptákovina to samozřejmě je, proto je v ptákovinách (= odrobinách) :))) menu z le palais jsem uvedl v kontextu článku na idnes a v něm zmíněném stěžování si na prohřešky jiných :) toť IT :))

(naštěstí jsou desítky podniků, které si se svou prezentací práci dají, jde to vidět a já si jejich úsilí cením ,)

„to poslední“ je náhodou docela zajímavé!!! je to dezertní víno Banyuls, nejjižnější fr. apelace, dobře péruje právě s čokoškou .)

48: No rozhodně stojí za to na tenhle nešvar poukázat. Máš tam ještě někoho na ukázku?

48: já si jejich úsilí cením…Chodíš tam třikrát týdně utrácet, protože mají hezký stránky?:-)))

48 – Cuku, já ani tak nereagoval na článek. Tam jsem souvislost pochopil celkem dokonale. Spíš mě ani nevim proč rozehřívaj pozdější komentáře.
Zkus mi ty nebo třeba Julka napsat vaší představu, k čemu všemu je v restauraci počítač a já na oplátku začnu brát slova jako „pitomá výmluva, neobhajitelná“ trochu víc vážně :))

rachad:

proč vždycky, když opustím ňamkací rétoriku, mají všichni pocit, že se zlobím? nechňápu (poznámka pro sebe, za každou větu naložit 30 deka smajlů :))))

spojování kvality jídla a webu/jídeláku si tady vytahuješ sám, stejně tak jako kuchaře mastícího jídeláky po nocích, nebo celý den brouzdajícího na netu. na tohle reagovat není potřeba :) jen se zopáknu: je to inzerce/prezentace firmy, komunikace navenek. když si někdo myslí, že je natolik dobrý/vytížený/úspěšný, že to nepotřebuje… jeho věc :)

matesola:

jo, to vy se s rachadem vždy tak vděčně rozehřejete :) jestli si „pitomou výmluvu“ ani „neobhajitelné“ nepochytil, zkus opakované čtené kometu ;) hintů je tam dost.

52: Ono když to někdo mastí, tak taky jeho věc, že? Tak o čem to vlastně celý je?
(narazí-li na „page not found“, polední nabídka z roku 1998, nebo hrubky v menu, tak si myslí svoje :))
Spojování kvality jídla a webu/jídeláku si tady nevytahuju já :-) je to tady jaksi naznačováno. Možná jsem to jen špatně pochopil. Inzerce a prezentace je fajn, ale mě přeci jen víc v restauraci zajímá jídlo, než kolik dal pan majitel někomu za zpracování stránek.
V komentu 52. je dost pozdě oddělovat od sebe hrubky v jídeláku, za kterými možná stojí kuchař ( viz.Radek Šubrt v tvých Odrobinkách ) a nevím proč na to netřeba reagovat. Ty víš líp než já, nebo Radek Šubrt jak vznikají jídelní lístky a menu aktivních ( těch co opravdu vaří ) šéfkuchařů ? Ty moje vznikaly například ve vlaku do Kladna po 14 hodinách u plotny, v půl jedné v noci. Měl jsem notebook na klíně. A taky to podle toho leckdy vypadalo. Jenže kdo by to za mě udělal? Můj první jídelák jsem napsal v Excelu, protože jsem nic jiné neznal. Byl jsem totiž „jen“ kuchař. A bylo to dost směšný. Ale pracuju na tom :-))

rachad:

„je to tady jaksi naznačováno“ aha, tak to je možná právě ten problém…

okolnosti vzniku jídelních lístků jsou určo zajímavé, možná by se měly psát na zadní desku menu drobnou kurzívou, aby si to hosté při jeho louskání mohli lépe představit :)

OK Michale, já osobně to chápu. Myslím, že mluvíme každý o jiné věci. Je to dřina a nikdo nemáme patent na rozum, chyby děláme všichni. Netvrdím, že každý kuchař, majitel či provozní má pravopis v malíčku ALE (návrat k původu diskuse): když lezu do médií, prezentuji se jako znalec a chci hledat odpověd na tyto otázky (cituji):

Jídelní lístek: Je čitelný, přehledný a srozumitelný? Jsou názvy méně známých nebo netradičních pokrmů vysvětleny? Nejsou v něm pravopisné chyby? Je graficky přehledný? Je jasné, co se pod názvem skrývá?

Je prostě trapas mít ve svém vlastním jídeláku překlepy či chyby…

Cuki: Přesně!! Jako příspěvky na foodblogu! Např. Omlouvám se za překlepy, ale hrozně jsem pospíchal abych to měl rychle hotový a taky už bylo po půlnoci a mě se chtělo hrozně spát a sotva jsem na to viděl?:-))) Nebo v novinách? Sorry, ale ta uzávěrka je hrozná hoňka a já na to měl tak málo času…btw.my se s Matesolou nerozehříváme. Jsme totiž vyhořelí.:-))) Chtělo by to novou krev. Co takhle malá brigádka v restauraci?
Chilli : stoprocentní souhlas. Myslím že v tom jsme vážně za jedno. Řekla jsi to moc hezky. A ani jsi nemusela použít slova pitomý a neobhajitelný!:-))

53. Lol. Já myslím, že jsem ty slova pochytil, akorát je prostě neberu vážně. Vidím tě jak dupeš nožičkou a říkáš: „To je prostě neobhajitelné.“ :)))
Holt se stane no. Když denně připravuješ X nabídek na akce (těch lidí, co si myslí, že máš čas sedět celej den u kompu a posílat jim donekonečna nějaký návrhy je za korunu kornout), touhle dobou i silvestrovskou a vánoční nabídku + lístek na podzim a spešly na příští týden. Na všechno kalkulace a odtěžování ze skladu a natěžování zboží, co ti přivezli ráno, tak ať se snažíš sebevíc, někde ti písmenko přibude, jinde zas zmizí.
Jó a nenuť mě číst tvý komety :)))

matesola:

děkuju za vysvětlení. proč pořád vynákládat takové úsilí a vysvětlovat neustále proč něco NEJDE udělat dobře? mě by spíš zajímalo tajemství toho, proč to jinde JDE :)

To je dobře, to já bych taky nerad. Tak mi třeba vysvětlíš jindy věty typu…aha, tak to je možná právě ten problém…nebo na tohle reagovat není potřeba :) Povídat si o bolístkách profíků se stává na spoustě stránek výsadou osvícených amatérů…;-) hlavně to nezačněme rozebírat, že?:-))

Ale prosimtě, já ti přece nevysvětluju proč něco nejde. Já se ti tu snažím objasnit, že se to i přes tvé kategorické odmítání lehce stát může.

tajemství toho, proč to jinde JDE :)
Jinde na tu chybu/y přišli dřív než ty…

63: Btw teď už je to jen plkání, Julka na to odpověděla – č.44, protože není ješitnej chlap :-))
Chyba se jednoduše jmenuje lidský faktor a kdybychom se tady nechytali za slovíčka, tak jsme se toho dávno dobrali a možná už jsina to přišel i ty. Páni restauratéři, svěřte své weby profíkům, stejně jako svěřujete profíkům kuchyň, nebo plac a nenechávejte své jídeláky doprzněné, jen proto, že si myslíte, že jim lidé rozumí ještě míň než vy. :-) A přestaneme ze sebe dělat blbce, ano pane doktore?:-)))

Matesola+Rachad+Cuketka: Ted už pro pobavení:
Pro mě typický příklad jak zabít prezentaci na webu je Allegro. Zadejte si na seznamu do vyhledávače „restaurace Allegro“, vyjede vám článek na Chilli. Jejich orientace na českého zákazníka je nulová, aktuální menu najdete po dlouhé klikačce, proč nemají jako restaurace českou doménu? Já to chápu, mají jednotnou prezentaci, jsou mezinárodní hotel, zahraniční klientela atd.
Ale proč mám já, na svém telefonu, několikrát týdně řešit s jejich hosty rezervace?

65. Skvělé. Na příkladu Allegra, Essensie nebo třeba Maze a dalších je vidět, že fine diningu netu netřeba :))

Doufám, že rezervace pečlivě stornuješ, protože jestli ti někdo volá v domění, že mluví s rezervačním z Allegra, tak je nesofistikovaný jouda, který nemá ani první ročník hostovky :)))

65: Naše telefonní číslo bylo jen o jednu číslici jiné než místní hotel a restaurace. Dostávali jsme spoustu jejich telefonátů. Jednoho dne jsem byl v hravé náladě a předstíral jsem jedné velmi middle class paní, že jsem opravdu manager restaurace.
Chtěla zamluvit stůl pro 6 lidí.
„Na jaké jméno prosím?“
„McCarthy“
„Hmm, McCarthy – malý moment prosím.“ Získal jsem pár vteřin na rozmyšlenou. „Haló, tak to bohužel nepůjde.“
„Jak to? Proč?“
„Protože jste se tu posledně prali.“

Bavil jsem se takto ještě chvíli – můj mírně cizí přízvuk mě dodával na autentičnosti, dáma se ohražovala kultivovanou angličtinou a bránila dobré jméno McCarthyů. Brzy mě ale moje přirozeně lidumilná nátura přinutila přiznat barvu a milé paní se omluvit.
Zdali po naší výměně znovu zvedla sluchátko a zavolala opravdovou restauraci mě není známo.
Telefonní ústředna musela být zmodernisována – už dlouho jsem nepoužil „Sorry, wrong number“.

Podle mě je internetová propagace přímo nutnost. Proč pracně obvolávat, když stačí kliknout? Dělat aspoň ucházející webovky dnes umí snad každý. Nemusí být žádný extra design, stačí pár základních údajů – otvírací doba a její případné změny, mapka, pár fotek a ukázka z jídelníčku. Kdo dnes není na internetu, jakoby nebyl. Doba hold pokročila :-P

ad webové stránky a spol:
Když jdu do restaurace sám nebo se budeme rozhodovat, zda se máme vracet, jsou mi webový stránky úplně jedno. U špičkovejch restaurací, který každej zná to taky možná není tak důležitý (i když tady bych prostě čekal, že i takovej detail bude udělanej pořádně – prostě že ten lístek dřív, než se pošle do tiskárny uvidí korektor, nebo že si to autor aspoň přečte vytištěný dřív, než se bude tisknout X kopií (na monitoru se ty mrchy chyby podstatně snáz schovaj))
Ale jsou i situace, kdy webovky docela důležitý jsou- zejména když se má různorodá skupina na dálku domluvit, kam půjde. Třeba sraz spolužáků po X letech, případně se nám teď se skupinou známých, se kterými chodíme pravidelně každej měsíc posedět stalo, že nás v restauraci kam jsem chodili celkem naštvali a rozhodli jsme se změnit lokál. Tak se začaly doporučovat oblíbený podniky jednotlivců a vybíralo se (pochopitelně po webu na diskusním fóru), kde to zkusíme. A podniky, který neměly na webu ani ± aktuální jídelák, aby si člověk mohl udělat představu, jestli to na něj není moc drahý nebo tak (jsou tam jak bohatší, tak chudší lidi, není to v tomhle směru nijak stejnorodá skupina) moc šancí neměly a přišly o šanci, že tam bude chodit každej měsíc pravidelně 20–30 lidí. Samozřejmě, že podle webu se nedělal konečnej výběr. Ale při rozhodování, kde to stojí za to vyzkoušet byl alespoň nějak použitelnej web spolu s doporučením konkrétního člověka rozhodující.

zcela náhodou jsem narazila na tuto diskusi, ale musím souhlasit s tím, že pokud 5* hotel má v lístku tisíc cizích slov (kulináři prominou, třeba tomu hnedle rozumí), tak pak nechápu, proč je tam „mozzarella z buvolího mléka“, když i já jako laik pochopím, že jde o mozzarellu buffala. No nic.

Co vy na to?

nepovinný, ale díky němu máte obrázek (jak?)