VIP Menu

Pro příští Týden jsem teď připravoval návštěvu podniku, který se účastní nového projektu s názvem VIP Menu. Degustační menu, předplacenky a známkování. Tři v jednom! ,)

Předplacená degustace

O co jde? Pět restaurací sestaví v rámci jednoho kola degustační menu za stejnou cenu. Vy si pak na stránkách koupíte tzv. Gourmet pas s pěti „stravenkami“ a jednotlivé podniky obejdete. Při předložení pasu vám menu přichystají, vy ho zbaštíte a na závěr ohodnotíte.

Každé kolo trvá dva měsíce. Cena za pas pro 1. kolo je 3200,– Kč (tedy 640,– Kč za jedno menu), v každém dalším kole bude ale cena zase jiná. Podle pořadatele prý platí, že menu v rámci pasu jsou o 20% levnější. Degustační VIP menu se může shodovat se standardním degustačním menu podniku, nebo je sestaveno zvlášť. Celá akce prý v jednotlivých podnicích paradoxně není inzerována! V restauraci se tedy VIP Menu nedopátráte a i když o něm třeba náhodou víte a nemáte Gourmet pas, tak jej není možné koupit na místě. Jediná možnost je tedy přes internet (a to jedině v celku)!

Pas se skládá z kupónů, které vidíte na obrázcích. Je na nich název restaurace a bodová škála pro vaše hodnocení. Hodnotí se bodíky za kvalitu jídla (násobeno 3×), obsluhy (2×) a prostředí (1×). Celkem je tedy možno dát až 30 bodů. Vyplněný kuponek si od vás nakonec vezme obsluha a v závěru kola jej předá pořadateli, který bodíky sečte a vyhlásí vítězné menu.

Když se podíváme na první kolo zjistíme, že výběr podniků je prozatím víceméně nahodilý – kavárna (Retro), řecká (Kavala), staročeská (U Rytíře Jakuba) a dvě moderní pel-mel restaurace (Fluidum a Theatro). Zadání menu zatím prý není tematické a restaurace mají při jeho tvorbě zcela volnou ruku.

Líbí? Nelíbí?

Jak sami vidíte, je to v našich podmínkách poměrně nový koncept. Restaurace motivuje k vyprofilování se a představení pomocí degustačních menu. Vše v konkurenci a s matematicky vyjádřenou zpětnou vazbou přímo od hostů. Pro veřejnost se popularizují degustační menu jako taková a lidé dostávají stravenky v jednom (snad) výhodném balíčku.

VIP Menu držím palce, několik věcí se mi na něm přesto nelíbí. Především nechápu přílišnou uzavřenost systému (tedy opravdu jen VIP? ;). Tím, že se o menu nedozvím přímo v restauraci a že není možné kupovat poukázky na místě ani po jedné, moje nadšení klesá. Přiznám se, že sám bych do toho nešel. Přeci jen zaplatit předem 3200,– Kč je docela dost! S tím souvisí i rigidnost systému hodnocení. Když budu na závěr menu přidělovat bodíky, nebudu ovlivněn tím (compliance), že to bezprostředně poté uvidí obsluha? Od čeho je přeci internet? A nakonec – proč mě někde čekají tři chody, jinde zase chodů šest? Proč nemají menu alespoň základní sjednocení?

Jistě, je to první kolo, projekt se teprve rozjíždí – uvidíme! ,) Dostal jsem jeden ostrý pas na hraní. Celou pětku tedy postupně obejdu, menučka zpracuji a pak si je tady srovnáme pod drobnohledem.

Otázky jsou jasné. Co na to říkáte? Šli byste do toho?

Související:

Reklama

Komentáře

Pane Cuketko: veliká gratulace k druhému místu v Křišťálové lupě!!!Jste stálice naší blogové scény a udržel jste pozici.Bomba!:)))))

Já bych toho taky šel. I za těch 3.200,– Kč. Ale nebydlím v Praze, takže budu muset čekat, až do dorazí i k nám na venkov do Brna. Ani toho přímého hodnocení bych se nebál, spíš by to opravdu mělo mít alespoň nějaká pravidla.

Hmm… za 3.200,– bez možnosti zkusit jen některý podnik do toho asi nepůjdu, ale minimálně mne to upozornilo na restauraci Fluidum, vypadá celkem zajímavě :)

Dle mě velmi zajímavý projekt, jen mě tak napadá, když by někdo s tímto bločkem šel na večeři ve dvou, musí mít oba tento bloček? V tom vidím právě to na co narážíš i ty Cuketko, že si nemohou na místě dokoupit toto menu i náhodní hosté.

Díky pane Cuketko.
Jednok bych chtěl taky pogratulovat k druhému místu v LUPĚ, ale neodpustím si zde říct, že dle mého názoru vítězný web není žádným blogem, ale spíše reklamními stránkami o portálu seznam, kde je občas k zahlédnutí hezká fotka z letadla. Proto jste pro mě vítězem jednoznačně Vy!
Co se týká soutěže, resp. V. I. P. menu, trochu zvažuji, jen ty dva měsíce mi přijdou celkem šibeniční termín, obzvláště teď před Vánocemi. Počátek lhůty začíná běžet zakoupením ticketu anebo od vyhlášení akce?
Díky Jarin

ja bych do toho asi sla, ale neni mi jasne, co se stane, kdyz restaurace kupon „ztrati“, kdyz se ji nebude hodnoceni libit? jaka je objektivita hodnoceni?

jinak souhlas, ze nakupovat vyhradne pres internet je trochu mimo…

Golop:

pravda, zalepená obálka by asi stačila! dobrá idea¨:)

pivli:

děkuji :) držet se samozžejmě budu, hlavně chrupem!!! :)

Egon:

šel byste jó? problém je, když už na první pohled vám v té pětici jeden podnik nevyhovuje, nebo s ním máte špatnou zkušenost… to pak má jediné řešení – nekoupit si ho. mimo prahu by to šlo také jedině kdyby byly kuponky zvláš't…

J.Č.:

Fluidum je docela fajn, uvidíte v pindělí :) první restaurace po hodně dlouhé dobně, kde si barista nechal v jedné pražské pražírně sestavit vlasní blend espressa exkluzivně pro restauraci!

SUNíčko:

přesně tak, tím už se cena pro pár šplhá na 6400,– Kč na jeden nákup a to už je veru privela…

Jarin:

díky :) lupa je boj bez vyhlášených kategorií, zkrátka pěkná hustá pouliční rvačka a to se mi líbí! motivace do budoucna ,)

ad lhůta, teď to kolo mají od 1.11. do konce roku, takže záleží jen na vás ve které fázi kolo stihnete, když už ke konci, tak je to moc narychlo to je jasné. jiank se těch pět návštěv dá stihnout v pohodě…

paja-ostrovanka:

přenos kuponů je jištěný tak že, refundace za menu probíhá právě přes něj, tj. restaurace kupon musí odevzdat, jinak nedostane zaplaceno.

ad nákup, tady se shodneme. sám provozovael po prvním kole zjistí, jak se mu tento systém prodeje osvědčil…

Chmmm… Dokážu si velmi dobře představit, jak takový systém funguje pro jednotlivé restaurace – objednání kupónu na degustační menu přes internet a refundace při odevzdání kupónu, ale… bez tak rychlého časového omezení a bez přivázání k dalším několika restauracím. Vždyť jen veřejně publikované hodnocení hostů a zájem o jednotlivé podniky by bylo už tak dost zajímavé.

A přidávám se ke gratulacím ohledně krásného umístění v Křišťálové lupě, udělené první místo mi přijde tak trochu… protekční? :)

Zajímavý nápad, ale nezúčastním se. Na mne příliš omezující pravidla. 3200 mi nepřipadne málo, z 5 podniků se mi některý nemusí zamlouvat a 2 měsíce jsou skutečně šibeniční (pro mne nejvíce omezující) termín. Zajímalo by mne, co se stane, pokud některý podnik vyloženě „propadne“ a bude mu svítit „placená ostuda“ na pořadatelském webu. Určitě je škoda, že takový projekt není víc propagován a degustační menu nejdou koupit i na místě nebo jednotlivě.
Jinak samozřejmě gratulace k umístění v Křišťálové Lupě, pro mne je Cuketka bezkonkureční vítěz;-)

Florentyna:

díky ,)

koncept VIP menu má slabiny, to s časovým omezením mě nenapadlo (už jsem zdeformovaný), na omezení možnosti volby, se tady shodneme většina…, no uvidíme, jak to nakonec (roku) všechno dopadne…

Dan:

že jo? přeci jen je to dost a tím pádem je přítomnost byť i jediné brzdy v pětici automaticky diskvalifikační. cose stane když podnik propadne, mě zajímá taky, asi s tím ale nic neudělá. všemu novém dávám mco rád šanci, ať se to dostane k lidem a rozhodnou si to sami. popularizační nebo spojovací akce jsou moc fajn a shodou okolností připravuji článeček o další, která startuje 1.12.!! :)

za gratulačku moc děkuji :)

Dekuji panu C. za uverejneni zpravy o nasi soutezi a pokusim se reagovat na vase komentare:

  • Hodnoceni v obalce jsme uvazovali, ale pak jsme si rekli, ze za svuj nazor by se clovek nemel stydet
  • hodnoceni ma celkem jasna pravidla – jidlo ma nejvyssi prioritu tj. nasobi se koeficientem 3, pak obsluha (x2) a nakonec prostredi. Jednotliva hodnoceni se sectou a je znam vitez
  • proc 5 restauraci, 2 mesice na konzumaci a proc prodej jen pres http://www.vipmenu.cz

cele je to o tom, ze nechceme staticke hodnoceni typu Michelin nebo GR. Chceme projekt, ktery zije tj. prave v tech 2 mesicich mate jistotu, ze restaurace bojuji o Vasi prizen. Chapu, ze je to trosku sobecke (zajima nas predevsim blaho drzitelu Gourmet pasu), ale proste verime, ze je to cesta jak zlepsit celkovou uroven
Prodej pres web je kvuli lepsi kontrole (i zpetne).
Jednim z duvodu proc se Gourmet pasy (jednotlive listy) neprodavaji v restauracich, je objektivita hodnoceni pri vetsim poctu hodnoticich – mensi „statisticka chyba“ nez kdyz v nekterych jinych systemech hodnoceni hodnoti 1 – 2 hoste za rok…

Navic, proti prodeji Gourmet pasu (jednotlivych listu) jsou samotne restaurace. Kdyz se zamyslite tak, koupe na miste pro ne znamena ztratu 20% (slevu, kterou poskytuji za nakup „baliku“ voucheru).

Na miste si host muze VIPmenu koupit samozrejme take a poslat nam hodnoceni emailem (pro registrovane uzivatele mame moznost hlasovani v ankete na webu). Pro nas to znamena mensi kontrolu nad regulernosti hodnoceni, pro Vas to znamena ztratu slevy 20%…

Uvidime, ktera z variant (dohromady se slevou vs. jednotlive bez slevy) bude uspesnejsi.

  • add cena: 3 200,– je vlastne 640,– za jedno menu (v hodnote cca 800,–) – nevim jak vy, ale kdyz se chci dobre najist neplatim mene (navic mate moznost pri trose stesti byt vylosovani a dostat hodnotu Gourmet pasu zpet :-) )
  • 2 mesice je 8 tydnu.. urcite nejdete alespon jednou tydne na dobry obed nebo veceri?
  • pokud podnik „propadne“ je to z naseho pohledu „skvele“, nebot v pristim kole se vsechny soutezici restaurace budou snazit, aby nebyly „poskozeny negativni reklamou“
  • soutezici podniky se snazime vybirat tak, aby zadny z nich nebyl „propadak“. Chapu, ze ne vsichni musi byt ze vsech 5 restauraci nadseni, ale treba me osobne laka poznat neco noveho. Financne rozhodne netratite!
  • add propagace

Jako kazdy novy projekt potrebujeme podporu jako sul. Budeme velmi vdecni kazdemu, kdo se do projektu zapoji at uz preposlanim linku na lidi, ktere by VIPmenu mohlo zajimat nebo napr. koupi Gourmet pasu.
Pro prvnich 50 drzitelu Gourmet pasu mame navic pripraveny dalsi lahudky… :-)

Preji pekny vecer,

Karel Krcmar

Karel Krcmar:
koupeni poukazu primo v restauraci a pote hodnoceni na webu se mi libi jeste vic, nez cely koncept vip menu :)

Nestacilo by pro on-line hlasovani zavest podminku, ze hodnotici musi opsat nejaky unikatni kod ze zakoupeneho kuponu? Tim by se objektivita vyrazne zlepsila, nebo se pletu?

Karel Krcmar:

to jsou donbré zprávy, držím palce ať se to rozjede! ;) pomaličku finišuji s finálním reportem o 5 cvičných návštěvách…

Florentyna:
v restauracich neni nutne kupovat poukaz. Bud mate Gourmet pas a pak jiz neplatite za jejich VIPmenu nebo si je zaplatite na miste (avsak bez slevy 20% jako v pripade Gourmet pasu)

moznost hodnotit restaurace bez jakehokoli omezeni uz tady je (Grand restaurant), ale cilem naseho projektu je trosku neco jineho.
jinak, zatim nevim o zadnem jinem projektu, kde by jeden (nebo treba 5) podnik hodnotilo napr. 100 lidi v prubehu 2 mesicu…

chceme, aby Gourmet pas byl skutecne vic, nez jen poukazka na obed…

pan Cuketka:
dekuji za podporu (palce :)!
zatim je pro mne nejvetsi zadostiucineni, kdyz se lide, kteri si Gourmet pas koupi spise ze zvedavosti, vraci s tim, ze se opravdu citili jako VIP a nalezli „novy rozmer gastronomie“ ;)

Přátelé. obchodníci. To je to pravé pro vás. Koupili jsme si to jako partička 7 lidí. Jsme asi v polovině. Zatím sdílíme jen nadšení. Je to jeden ze zajímavých způsobů, jak být VIP hostem. Personál se nám opravdu věnoval a dokonce jsme si vyslechli i povídání o jednotlivých jídlech. Snažili se zaujmout nás a získat tak body do hodnocení jednotlïvých restaurací. Myslím, že by to mohl být i skvělý dárek, kterým někomu uděláte radost. Protože dávát zážitky je dnes „in“. A tohle zážitek opravdu je.

Co vy na to?

nepovinný, ale díky němu máte obrázek (jak?)